Blood Bowl - Cyanid League - Intresseförfrågan.
  • FranticFrantic April 2010 3.

Har spelat en hel del på nätet under året som gått och tänkte bara kolla om det fanns intresse här på Stridshammaren att dra igång en liga på nätet.

Jag kollar intresse först innan vi bestämmer upplägget tillsammans tänkte jag. Så intresserad? Skriv en rad i tråden så ser vi hur många vi är.

• NilssonHarHundNilssonHarHund April 2010 3.

När legendary edition kommer - ja.

• jag håller med nilsson när det blir flera lag än nu... :) då är jag på

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren April 2010 3.

Kan man delta med Xbox360-versionen?

Jag ställde frågan nu eftersom jag hade tänkt köra den nu inte nästa år. Ang "L-ED".

Tyvär så kan man inte köra Xbox-360 versionen mot pc versionen.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren April 2010 3.

Nooooooo! OK, då kommer jag inte kunna vara med :(

Ah, trist men det är Cyanid som bär skulden till det :/

• Zenith April 2010 17.

Bara sjukt tråkigt att 95% av spelet är buggigt :-(

• FranticFrantic October 2010 25.

Ok, om ett par dagar släpps Legendary Ed. Det finns att köpa och tanka hem på http://www.bloodbowl-game.com/

Jag har faktiskt en Player Key över om någon vill få 33% rabatt. Så den som hör av sig först får den. :)

Sedan om någon vill vara med i en liga med start slutet av november så är det väll bara att skriva en rad här.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren October 2010 25.

Jag! Jag!

• FranticFrantic October 2010 26.

Varsego, viskningen är levererad :)

• khanmankkhanmank October 2010 28.

Har beställt Legend på en tocken däringa gammeldags cd-skiva men så fort den trillar ner i brevlådan så vill jag också vara med och leka.

Äntligen Oggrar!!!!

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 4.

Jepp, äntligen Oggrar. Jag har spelat dem lite i Single-player och jag gillar att de är så jäkla otillförlitliga. Jag tycker att Frantic som vet hur man gör borde sätta igång BUBBLE-O (som i online), så fort som möjligt!

• NilssonHarHundNilssonHarHund November 2010 5.

Den ligan borde ju heta BOBBLE. U:et står ju för Umeå och ligan online borde ju rimligen vara mindre geografiskt bunden.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 5.

Men Bubble-o låter roligare :) Det lämnar jag upp till Commissioner (Frantic!). Vet dock inte om jag skulle kalla den för den Bästa Online Blood Bowl Ligan Ever. Kan tänkas att utlänningarna har en bättre.

• CedricCedric November 2010 5.

Inte för att jag spelat sy mycket BB innan, men att haka på en onlineliga känns betydligt enklare än att måla upp ett lag från scratch. I'm in, så snart jag lagt vantarna på spelet.

• FranticFrantic November 2010 5.

Klart.

Liga: Bubble-Bobble

Password: FUSK

Jag satte gränsen på 8st lag. Två poler där alla möter varandra två ggr. Sedan slutspel dit alla kvalificerar sig.

1:a pris: 140.000 2:a pris: 70.000

Funderingar?

• Zenith November 2010 5.

Jag heter Ikki eller Ikkizan online, adda på friends!

• FranticFrantic November 2010 6.

Jag har samma nick där som här.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 6.

Underbart! Så fort morsh-farsh stuckit tillbaka till Skellefteå så går jag med! Paxar en plats!!

• CedricCedric November 2010 6.

Väntar med spänning på att spelet ska levereras, bör ta ca 1 vecka.

• FranticFrantic November 2010 9.

Fyra lag anmäda, bara hälften kvar nu... :)

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 10.

Körde min första online-match i en öppen liga idag, och vilken skillnad! Jag körde Halflings och hade skitkul fast det gick dåligt! Mot datorn i single-player stänger man ju bara av!

• FranticFrantic November 2010 11.

SingelPlayer mode stiller behovet vid kris situationer när du inte hinner med en hel match på nätet (där jag tycker alla måste tänka så f-bannat). En match mot datorn brukar vara över på 30 minuter.

Fortfarande 4 platser kvar.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 11.

Nu knäppte jag två matcher med Norse, 4-0 till mig första matchen och i andra gav killen upp när jag satte 2-0. Necro och Dark elves respektive. Herregud vilken skillnad mot singleplayer. Mina Norse (döpta av min dotter, allihopa) ligger på 151th place i Albion ligan.

Bra jobbat, jag ligger som #10 i den ligan med Undead. :)

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 11.

Jag antar att det är sjukt hård konkurrens där uppe på toppen!

näe, jag har bara spelat 5 matcher, 5-0-0 så keep it up så är du snart där :)

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 17.

Tusan, vi blir bara 4 va? Ska vi dra igång iallafall?

Förresten! Efter reset är JAG på 10th place i Albion! Araklo med laget Red Eye Mountain Miners!

• FranticFrantic November 2010 17.

trevligt :)

Jag ska bort nu i morgon och kommer ska döma i helgen så jag gör om ligan med så många som visat intresse efter helgen. :)

• FranticFrantic November 2010 24.

Var inne igår och kollade, vi är 4 anmälda lag, men då har Danne hoppat ut och han ska vara med så vi är totalt 5 st. Jag inväntar en till sedan kör vi ligan med totalt 6 lag. Hur låter det?

• khanmankkhanmank November 2010 24.

okidoki för mig

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren November 2010 24.

Jajjemän!

• Zenith November 2010 24.

Jag vill inte spela vampyrer som jag först signa upp med :D never again....fyfan!

btw, kör mestadels i ligan naggaroth där jag anser att det är mest konkurrens(flest spelare).

• FranticFrantic November 2010 25.

Jag har lag i alla ligor men tror bara jag har Pro Elfs i Naggaroth....

Försök ragga till en spelare extra nu så vi kan köra igång denna liga. :)

• FranticFrantic December 2010 1.

Nä vad säger ni?

Ska jag göra om ligan med fem lag med samma namn och lösen så kör vi igång idag/kväll?

alla möter alla två gånger och alla utom den som hamnar sista går till slutspel?

Tror jag kan göra så att alla får spela slutspel iofs. Bra eller anus?

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren December 2010 1.

Bra

• khanmankkhanmank December 2010 1.

Bra

• Orith December 2010 1.

Vad fan jag kan nog hoppa in om det behövs en till har spelet har inte lirat en match online ännu osv och jobbar skift så är inte alltid helt tillgänglig men om ni vill ha mig så är jag gärna med

Orith hoppa in, du är varmt välkommen och jag har inte satt på någon limit för när man ska spela matcherna. Men vi borde klara av en i veckan iaf :)

• Orith December 2010 1.

Jag är på jobbet nu men jag fixar min online user när jag kommer hem i natt eller i morgon på morgonen så medelar jag imorgon namn osv. Jo är ju bara en vecka av 4 jag är rökt för omvärlden på kvällarna. (Finns säkert folk som kan spela före 14 och efter 24 de veckorna också =P)

Jag har ändrat till 6 lag nu,

En pol där 4 går vidare till slutspel (gick inte att få med alla :( )

Bubble-Bobble / fusk

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren December 2010 1.

Ska bli kul! Jag bytte lag nu till Skaven med bara en Gutter-runner.

• Orith December 2010 2.

Jag applyade just med ett norse lag the PolarBeers

• FranticFrantic December 2010 2.

Två team saknas ....

• khanmankkhanmank December 2010 2.

Glömde bort att du resettadde ligan, sorry...

• CedricCedric December 2010 3.

Arrgh! Mitt nätagg till den stationära datorn är kaputt =/. Jag behöver sålunda lämna in den på någon form av service. Oklart hur lång tid detta tar. Bovine Bashers har därmed tekniska föhinder tillss jag blidkat burken & dess maskinande.

• FranticFrantic December 2010 4.

jag har ett 420w liggandes du kan få köpa det för 300:- om du vill :)

• Orith December 2010 4.

Ta och ge frantic din log in så kan han adda dig till ligan så kan vi börja spela =P

• FranticFrantic December 2010 5.

Det är lugnt jag har haft sådan jävla otur i spelet så jag har lagt ner spelandet nu. Vi får se när Cedric fixat datorn om jag har fått motivation till att spela vidare, annars kan Danne starta upp ligan.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren December 2010 5.

Det är precis vad som hänt mig också! Oavsett vad jag spelar så får motståndaren in minst en KO första rundan! Jag började spela Ogres, och det hjälpte som fasen.

Välkommen!

Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar:

Logga in Registrera dig