Denna tråd kommer innehålla allt du behöver för att deltaga i the Best Umeå Blood Bowl League Ever - BUBBLE, säsong 5. Denna tråd lämpar sig bra för allmänna diskussioner kring ligan. Ligans OBBLM-sida innehåller aktuell information om alla laguppställningar och har alla resultat och spelscheman.
Competition Rules Alternative Pack inlusive nya BBRC-godkända lag (Chaos pact, Underworld, Slann) gäller med följande undantag/förtydliganden. Om inget annat nämns gäller standardregeln i regelboken.
| Namn | Lagnamn | Lag | Telefon | Betalt |
|---|---|---|---|---|
| Odium_Khan | Autoclave This! | Nurgle | 070-6638753 | Ja |
| Emil Emilsson | Naggaroth Witchcraft Ballers | Darkelf | 070-2116623 | Ja |
| Dan ze man | WD Reapers | Undead | 073-8304578 | Nej |
| KaptenVendetta (?) | [???][???] | ??? | ??? | Nej |
| khanmank | Bad Brownies | Chaos Pact | 070-6973384 | Ja |
Deadline 101107
| Home | Away |
|---|---|
Deadline 101107
| Home | Away |
|---|---|
Deadline 101114
| Home | Away |
|---|---|
Deadline 101121
| Home | Away |
|---|---|
Deadline 101128
| Home | Away |
|---|---|
Deadline 101205
| Home | Away |
|---|---|
Deadline 101212
| Home | Away |
|---|---|
Halvvägsturnering?
Vidareutveckla.
EDIT: Efter att ha dubbelkollat dokumentet efter nämnande av halvvägsturnering av misstag: Nej. Planen är dock att köra BUBBLE6 längre än 7 veckor, då kan man nog klämma in en halvvägsturnering.
EDIT2: Det finns lösa planer på att köra "perpetual" från BUBBLE5 till BUBBLE6, dvs att lagen fortsätter till nästa säsong. Man kan se BUBBLE5 som en försäsong till BUBBLE6. Eventuellt kommer det att hållas en "kvalserie" av något slag mellan säsongerna för att tillåta nystartade eller totalmanglade lag att spela upp sig något innan BUBBLE6. Mer om detta senare.
Strålande! Kom ihåg att gå in och skapa era lag på OBBLM (och viska http-adressen; eventuellt dyker inte lagen upp automatiskt förrän de spelat sin första match annars) så jag kan länka till era lags hemsidor i topposten...
Emil Emilsson spelar Naggaroth Witchcraft Ballers, Dark Elf (no shit). 0702-116623 Bet. inte än men imorrn
Whoah! Total switch mellan Emil och mig. Och helt okoordinerat dessutom.
Nu skulle det sitta som en fläskläpp om vi fick in tre anmälningar till innan deadline imorgon så vi får åtta lag och alla möter alla på sju rundor.
Ja, det skulle vara nice med 8 lag, mindre än så blir ganska boring! har ju erfarenhet av sommarsäsongen som gick då man mötte samma lag 3-4(5!)ggr.. var extremt opeppande! Dessutom släpps "Legendary Edition" på PC nu den 28:e. med uppdaterade regler och alla lag utom dem 3 senaste + Chaos Dwarfs. Om vi inte har folket här är det ju möjligt att starta en liga där och då kan ju alla som flytt stan delta!
Ja... Eller så kan man köra Beta på Fumbbl. Personligen ser jag online-ligor som ett komplement snarare än ett substitut. Även om jag själv knappast tror jag skulle vara med i en sådan så finns det säkert behov av en BUBBLE-liga på Cyanide. Se Frantics upprop tidigare i år på detta forum för intresseanmälan.
Har fumbbl lyckats gå över till modern bloodbowl nu?
Jag har kollat lite vad Legendary Edition ger i form av att starta egna ligor med egna regler och dylikt och jag är imponerad av valmöjligheterna dem ger, visserligen är det inte samma sak och slå tärningar "irl" som på ett digitalt sätt, men möjligheterna att få ihop fler spelare är betydligt större.
Och det går snabbt!
För att styra tillbaka tråden till IRL-BB och BUBBLE5 så ser det ut som vi förlänger fristen med en vecka då endast tre hade betalat på Fantasia vid halv fem idag.
Tänkte bara höra med folket som anmält sig hittills: Om det bara blir vi fyra är det inte så stor mening att köra ligan, eller? Sex coacher känns som en smärtgräns, åtminstone för mig. Vad tycker ni?
Jo det blir ju lite mjäkigt annars
Då föreslår jag att vi bara fortsätter sommarsäsongen, trots att Frantic "officiellt" vann finalen på WO nyligen. Ligatabellen ligger ju kvar på OBBLM och vi kan ju alla ha mer än ett lag i tabellen samtidigt så inget hinder mot att lägga till ett nytt. Angående inbetalda anmälningsavgifter är det väl bara att den som orkar får hämta tillbaka den från Fantasia.
Jo men nu när ingen tycker det är kul, eller inte har tid med en liga. Så kanske det är fler som skulle kunna ha tid med en liten mini turnering? Finns det nått intresse för en sån?, typ en eller två dagar, nån helg?
Börja promota! Skaffa sponsorer (Fantasia förslagsvis), tryck upp fliers och utlova deltagande-priser som tärningar, Dug-outs eller kanske någon figur? Ligger det rätt i tiden, nära jul, så kan jag kanske komma åtminstone!
Jag har dina magneter fortfarande i alla fall, Frantic.
@Hemlighållaren: Det är ett ganska stort engagemang du föreslår för en stackars tvåbarnsfar som ska försöka dra ihop fyra* pers till en spelhelg :) Om vi lyckas med hälften av ovanstående inför DOUBT II (förutsatt att den genomförs) så skulle det överträffa mina vildaste förväntningar.
@Emil: Jag kan lätt tänka mig att vara en av dina fyra på en spelhelg. Dock är det lite hit-or-miss med datum. Kanske något nytt format? 5vs5? 2-minuters turns? Alla måste spela samma ras?
*) Låt oss vara realistiska.**
**) Jag är inte bitter.
Japp jag vet, jag ska förbi och hmta dem någon gång för dvärgarna är klar och har bara lite sand/grus som ska på plattan. Sedan var det magneterna där också. För tjocka magar för att kunna har bollen på plats helt enkelt.
Tänkte bara vi betalade 50:- för att vara med nämligen och när jag snackade med Basse hade han inte heller fått sin andra pris som jag har för mig han är berättigad till.
Frågan om priset bumpas härmed och riktas då främst till NHH och Hemlighållaren? Eller har problemet redan löst sig?
Hursomhaver, hur känner sig Umeåfolk? Är ni mätta på den nya cyanoligan eller finns det intresse igen för tabletop? För övrigt har FUMBBL helt gått över till LRB6 nu och jag har funderat på att återvända dit till Svenska Ligan.
Jag bangar sällan på BB
Ska vi ta en match i helga då Emil? Eller kan vi skrapa ihop fyra hugade spekulanter till en tre-matchers-mini-turnering????
Bumpar denna fråga då det har dykt upp några newbies som vill ha träningsmatcher och det kunde vara ett tidseffektivt sätt att köra typ tre matcher en och samma kväll. Kommande helg (26-27 mars) är tajt men ej omöjligt för min del. Helgen efter det (2-3 april) har jag relativt rent, sedan totalt omöjligt resten av april.
Jag ska höra med frun, men troligen funkar 2-3:e april. Nu i helgen är fullbokad.
Det just nu ut som den 3:e april ligger närmast till hands med andra ord. Allmänt upprop. Vi måste inte begränsa oss till fyra man. Danne, innebandyfreaks, Star Wars-nördar. Jag vet att ni vill. I brist på bättre lokal i skrivande stund erbjuder jag ett stort vardagsrum på Carlshem.
Jag ska försöka rodda fram tid någon vardag efter jobbet nästa vecka för träningsmatch(er) om vi blir minst tre man till söndagen den 3:e. Någon som skulle vara intresserad, och i så fall vilken dag?
Jag är intresserad att vara med, ifall det går men jag har aldrig kört riktig Blood Bowl och därför har jag självklart inget eget lag. Det vore riktigt kul att prova på dock.
Jag är på för en heldag den 3:e, vi ska nog kunna trolla fram lag om det är så
Okej, men nu spikar vi den tredje. Jag förutsätter tre matcher á två timmar plus två timmar dötid, totalt åtta timmar, så vi bör se till att mötas runt 13-14-tiden i alla fall? Eller senare? Vill ni mötas i Carlshem, eller hellre nere på stan (typ FUSK)? Danne, du är också mer än välkommen, det vet du. Jag ska se om jag hinner slå en signal till dig för att kolla att du fått med dig detta meddelande.
Mig spelar det ingen roll vart, men skulle kunna tänka mig att börja lite tidigare typ 11-12, om inte folk känner sig jättetrötta :o).
Ja jag börjar gärna 11-12, jag trodde av någon anledning att folk skulle vilja börja senare på eftermiddagen. :)
12-tiden, hemma hos mig på söndag, om ingen annan information ges. Bra, då har vi bestämt det! Jag ringer runt en sväng i morgon. Jack_trades, skulle du vara med?
Gôtt mos. då ses vi där. Danne jag tar med din best, så nu har du en extra morot att dyka upp. :)
Kolla din telefon Danne. "Det här numret är ej i bruk".
Är gärna med nästa gång det är nånting. Tänker göra om mitt W40k Necron Arme till ett Khemri lag, det blir kul.
@Odium_Khan - Nope jag är fortfarande prislös. Har svårt att sova på nätterna och har grymma mardrömmar. Angående Danne så har han bytt till hemligt numme efter en galen flickvänn. Kan säkert ge det til dig, ska bara kolla upp det med Danne först.
@Jack_Trades - Kul att du vill vara med. Alltid roligt med nytt folk man inte spelat mot.
Så till alla bb fantaster där ute, ska vi dra igång en liga under sommaren, ffa? Eller kanske en liten endags turnering?
Hur låter det?
Är själv ruskigt spelsugen och kommer stilla beäret med att köra en eller ett par fighter på nätet ikväll med en kall öl som sällskap. Frugan ska ändå se Schlagerfestivalen
Jusstja, Micke är du hemma i Umeå i sommar, tänkte titta förbi och hämta mina magneter.
Jag är gärna med och lirar i en endagsturnering i sommar. Vill lära kännaa lite spelare så det finns någon att spela med. Hade gärna spelat i en liga också men lever tyvärr ett lite för upptaget liv och skulle ge concede på för många matcher för att det skulle vara roligt. Kanske om det är en challenge league där det går att spela ett några matcher samma dag och sen inte spela på ett par veckor skulle det kunna funka.
Jag är oxå duktigt spelsugen, hade lite otur när vi skulle köra en dags senast och frun blev sjuk. Det känns lite som sista chansen för mig, då vi flyttar till örebrotrakten efter sommaren.
Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar: