Som titeln lyder är det dags för en Fantasy liga. Perfekt för att få öva lite innan Fanaticen
När?Var?Hur?
Meningen är att vi ska spela 6 matcher under 7 veckor med start den 4/4 och slut den 22/5 (veckan innan Fantasia Fanatic) där efter kommer det att bli final efter Fanaticen.
Matcherna bokas genom denna tråd eller på annat lämpligt vis och spelas antingen på Fusk eller på valfri lokal.
Poängen kommer ligga mellan 1500-2500 poäng detta får man bestämma med sin motståndare innan matchen. I övrigt kommer vi använda restriktioner och scenarion från Fanaticen med tillägget att vi spelar utan 6:e spellen i varje lore om man slår denna räknas det som att ha slagit en dubblet och man får välja en ny, om man spelar under 2000 pts.
Målat är inte ett krav, men man kommer få bonus poäng för att spela med helt målad och basad arme Proxning är förbjudet.
Vi kommer även köra ett söndags evenemang som är valbara som kommer kunna ge bonus poäng om man deltar, mer info om detta kommer.
Poängen rapporteras i denna tråd så jag kan föra räkning.
Hoppas vi möts på slagfältet!
Anmälan görs på Fantasia 20kr i deltagar avgift.
MVH Wille
Resultat:
Anmälda:
hade gärna varit med om 6.e spellet hade varit med ;D
6.e som uteslöts, så vi menar nog den 6.e :)
men som eldborn säger kör exakt som fanatic, så man har tid på sig inför fanaticen.
kör med 6:e spellsen men med att dom "extrema" ex dwelers och solen bara tar 1 wound som diskuterats här på stridshammar tidigare...
6:e spellsen gör mindre om man inte får använda. De som dock svider lite för min Night goblin armé är begränsningen på antalet figurer i en enhet.
tycker 6e spelen restrektionen gör sig best på typ 1500p på 2500 ska det väll va fanatic stamdard men mycket av det här är ju sådant vi som spelare kan lösa när vi splar alt moste ju inte Wille bestemma
Skulle vara kul med en lite lista på de anmälda om det är möjligt? Så man kan börja planera storleken på matcherna!
Och hur är det, får man byta arme mellan matcherna, inte storleken det förstår jag kan variera, men skulle jag kunna skifta mellan beastmen och säg faschist alver? Inte för att det spelar någon roll just för mig, men det skulle vara kul om vi är "tvugna" att nöta en armeras under hela ligan, då kan man ju planera och fantisera att man är taktiskt i sin ensamhet.
det tar jag för en självklarhet hur fler desto roligare
ps kul att så manga har anmält sig
nästa vecka tror jag
Komigen nu några till ska vi väll kuna ragga ihop tills det börjar
du kan ju satsa på att mata av ett par macher på en dag typp under någon hälg så behöver det inte bli så farligt
OK, så nu är detta igång?
Personligen skulle jag uppskatta om denna tråd kunde hållas till frågor till arrangören, info från arr. eller liknande. Då kan matchbokningar resp. matchrapport ske i separata trådar. Annars blir detta en sjujäkla lång och svåröverskådlig tråd. :)
Alla som är med i ligan får hemskt gärna viska till mig sina riktiga namn så jag kan lägga upp era stridshammar nick efter era namn i listan så att alla vet vilka de möter när ni bokar matcher
mack: i inlägget ovanför ditt hittar du boknings tråden skriv där istället och behöver inte skriva att det är utan prox då det inte är tillåtet att proxa i ligan
Robin: vilka var målade om någon?
MVH//Wille
kul med så bra fart på spelandet
Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar: