Hur många gör ny arme inför Fanatic XX?
  • Asplund June 2011 17.

Jag har fått för mig att folk är skitduktiga på att måla upp nya armeer inför Fanatic. Men jag vet inte vad jag grundar det på. Hur många därute är det egentligen som planerar att ha en ny arme färdig till Oktober?

(Med ny räknas inte ny armelista, utan en stor procent målande)

• TruksonTrukson June 2011 17.

Jag hade tänkt fräscha upp min armé (om jag lyckas lösa problemet med axelskydden), och det kommer att innebära en i princip total ommålning

• benjiibenjii June 2011 17.

ska måla upp en 2500 pts lizardmen lista jag^^

• JehennaJehenna June 2011 17.

Mina blodänglar ska bli klara tills dess har jag tänkt

• byrne June 2011 17.

Jag kommer att vara klar med en ny SW armé... han inte klart till förra :/

Själv har jag aldrig spelat med samma lista, armén byts ut byggs om hela tiden :)

• SerpentSerpent June 2011 17.

Möjligen måla upp ett gäng Terminators och en rejält konverterad Land Raider. Räknas det?

• empa June 2011 17.

Ungefär en halv, räknas det?

• MipCapMipCap June 2011 17.

tänkte kanske satsa på att få upp systrar har lite målat sen innan, är skeptisk till att det kommer hinnas med

• Orith June 2011 17.

Jag hade tänkt måla upp en Inquisitor coteaux arme med massor av inquisitorial henchmen och rosa jokaeros

• Hive+mindHive mind June 2011 17.

Funderar på att fixa upp min ultramarine-armé. Den är ju inköpt, men mest omålad ;)

• barrskogbarrskog June 2011 17.

Just påbörjat en Empire armé, men kommer aldrig bli klar med 2500pts på drygt tre månader..

• N.I.B.N.I.B. June 2011 17.

Tänkte väl måla en 40-50 gubbs.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren June 2011 17.

Jag kommer att måla om mina Space Goats så att de är i samma färgschema (och får en massa nya fordon att leka med) samt att jag kommer att göra färdigt mina Grey Knights (vadå, typ 20 modeller).

• MattasMattas June 2011 17.

Ska försöka hinna bygga 2000pts traitor guards :) har en enhet so far (Y)

• EvilkermitEvilkermit June 2011 17.

Själv lutar de åt en helt ny High Elves armé. Har målat 5 lothern sea guards, en magiker, en prins på griffon och 10 Swordmasters. Thats it.

• TrollapanTrollapan June 2011 17.

Har en Imperial Guard arme som målas samt en Tyranid arme som målas och båda borde nog va klara fram till höstens FF. Gäller att va ledig så man kan lira också bara :p Så ja nya armeer på gång

• The_FellmanThe_Fellman June 2011 17.

MOste bygga om min beastmen

Tomb Kings - finns det lättare armé att måla?

• RekhRekh June 2011 17.

Jag skall köpa/limma/måla 2000pts space wolf innan nästa fanatic :D

• 10:13 June 2011 17.

WoC gäller för mig ;) ska limma ihop hela armén och måla/konvertera en hel del Chars och unit fillers

• Prins+TermosPrins Termos June 2011 17.

Ska damma av mina mariner (som i princip jag aldrig spelat) och fixa klart dom. Behöver fixa upp ett gäng fordon, walkers och några enstaka gubbar till för att få dom fullständiga.

• BlodigaEricBlodigaEric June 2011 17.

Jag kommer att ta steget från 40k till fantasy. Så i oktober kommer det en Khorne-demon armé!

• MattasMattas June 2011 18.

blir nog 40k slaanesh demoner istället x)

• Mappe666 June 2011 19.

Blir det någon Fanatic så så blir det Imperial Guard, thats right 30+ goes 40k! Sist jag spelade 40k var nog på "Snökon" -95(?!), så det skall nog gå kanon...!

• Witch King June 2011 19.

För mig blir det ingen ny armé denna gång men jag sitter och slipar på en ny lista som kommer kräva en hel del jobb. Min troll-armé kommer överge sitt spindeltema och satsa på bättre trupper istället.

• iBibiBib June 2011 19.

Håller på och bygger en armé med Black Templars för nästa Fanatic. Ska bli spännande att se vilken typ av armé jag bygger ihop till slut.

• SetomidorSetomidor June 2011 20.

Nej, gjorde en ny till FF-XIX. :) är ju bara fyra månader mellan vår och höst turneringarna, så blir antagligen fler nya arméer till våren än hösten.

• sandpeople June 2011 20.

Känner mig modig och kommer nog spela beastmen. Så en helt ny armé kommer målas upp. Sedan beror det ju på vad som kommer fram till oktober. Kommer ogres med en ny, värre Brahmir staue, så kanske jag tänker om...

• dea June 2011 20.

Blir det någon Fanatic så så blir det Imperial Guard

Blir det någon Fanatic??

Bajsar björnen i skogen? Har tomten skägg? Är en grodas arsle vattentätt? Är Dea super awesome?

På vissa frågor går det bara att svara ja (klart du ska vara med, ingen brännboll den här gången)

• SerpentSerpent June 2011 20.

Hade varit kul att spela något annat, men eftersom det är tight med tid så blir det någon av de existerande. Och visst har Dark Eldar ryckt lite i det ondsinta kopplet lite, men... Kanske till Våren-12.

• Orith June 2011 20.

Min första rosa rymdapa klar och den blev awsome =P

• TruksonTrukson June 2011 20.

pics or it didnt happen!

• Orith June 2011 21.

Det kommer förhopningsvis under kvällen

• Thago June 2011 21.

Börjat på en Bretonnia, får se om den hinner klart i tid, man kan alltid hoppas. Om, så blir det en helt nygjord arme.

• EldbornEldborn June 2011 22.

Jag funderar lite på att bygga en drake, till vilken arme får vi se, lutar åt en Warriors drake, men det kan ändras när som helst! :)

Och blir det en warriors drake så blir det förstås även en Kaoskrigar arme till nästa FF

• Per+AnderssonPer Andersson June 2011 22.

Jag har tänkt att göra en ny armé i typ två år nu. Får se om jag hinner/orkar till höstens Fanatic...

• byrne June 2011 22.

30+ Haha... välkommen till den andra sidan ;) Blir tokroligt att se er där :)

• BragerBrager June 2011 28.

Själv har jag målat om min gamla armé i två år, så nu jäklar ska den väl kunna bli klar...

• MrCheezeMrCheeze July 2011 2.

What to do what to do! :)

Demoner orcs eller Deathcompany för min del :)

• speedfreekspeedfreek July 2011 4.

Dark Eldar Harlequins!

• TruksonTrukson July 2011 4.

Dark Eldar Harlequins!

woot? verkar vara nån ny mode-grej.....minst tredje spelaren jag hör som tänker spela det! :0)

• SerpentSerpent July 2011 4.

Pelles Harlekiner kommer att vara något särskilt. Tänk medeltida marknadsgycklare blandat med sadistiska massmördare.

Jag ser fram emot den armén, kan jag säga. Så. Jädra. Mycket.

• filipfilip July 2011 7.

tema monster! I know u want it... ^^

• benjiibenjii July 2011 7.

Rätta takter Filip!!!

• mhmh July 2011 20.

Har inte ens bestämt om jag ska spela Grey Knights, Dark Eldar, Space Wolfs eller Blood Angels. Enda arme som är klar är Blood Angels. Fast ifs den består bara av Death Company. Kanske inte så bra på Fanatic.

• TrollapanTrollapan August 2011 4.

jahaaaa! Ska armen va bra också? damn it :s Har missat det sista gångerna, om inte jämnt, jag vart med. Dang it :p

• The_FellmanThe_Fellman August 2011 4.

Verkar bli Ogres för mig har just nu mellan 1000-1500p modeller beronde på vad som kommer gå att använda när boken kommer

• Asplund August 2011 5.

Nu börjar jag känna av Tyranid-stressen. Uff, va mycke det är kvar att göra... Å inte vet jag hur jag ska frakta dem heller.

• filipfilip August 2011 7.

LORDS:621

dumbulle ,dawn stone ,sword of striking ,gnarld skin ,heavy armour ,sheild ,ramhorn

dumbulle 2 ,2+från boken additonail

HERO:134

BSB ,heavy ,enchanted sheild ,2+ward mot flaming från boken

CORE:642

5 raiders

5 raiders

2 tuskgor chariots

29 gors additonal full comand

30 ungors full comand

SPECIAL:550

6minotaurer

5 harpys

5 harpys

1 razorgor

1 razorgor

RARE:550

1 jabberslyth

1 gorgon

2497pts det är listan jag är sugen på//filip GO Team TUNDERSTOMP!!! ^^

• LostLost August 2011 8.

Doombulls är väl Lords, då är ju två en för mycket

• Hive+mindHive mind August 2011 8.

Men då är ju du en edition för lite LInus ;)

Denna tråd är stängd.
← All Discussions

Välkommen!

Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar:

Logga in Registrera dig