OK, Umäh-bor! Dags för en Resurrection-turnering i Skellefteå! Northstar Blood Bowl Tournament går av stapeln på spelbutiken Legend den 24 September 2011. Om några drar ihop sig och bilar upp så blir det ju inte så dyrt. Visst kommer ni?
Läs mer och anmäl er på:
Legendspel.se/events
Jag är sjukt taggad!
Funderar på att spela Undead, och köra ungefär:
Mumie, Block, 150k
Mumie, Block, 150k
Ghoul, 70k
Ghoul, 70k
Ghoul, 70k
Wight, Tackle, 110k
Wight, Tackle, 110k
Zombie, 40k
Zombie, 40k
Zombie, 40k
Zombie, 40k
Zombie, 40k
3 Rerolls, 210k
Totalt: 1140k (så 10k till en coach eller FF)
Kan det vara värt att slänga ut en Zombie för att få skills på två Ghouls (2xBlock eller Block/Wrestle)? Är det värt att bara köra två rerolls för att få 4 extra skills? Alternativt nedgradera en Ghoul till en Zombie för att få lös 30k, och uppgradera de två kvarvarande Ghoulsen med Block eller Wrestle. Är sugen på en DP Zombie också... hrm..
Tips uppskattas!
Kunde du komma den 24 September? Jag hoppas många gör det, så att Skellefteå Blood Bowl får en fet kick-start!
Är peppad men kommer nog ha svårt att finna tiden. Om jag skulle göra det vilket är sista anmälningsdatum?
Setomidor: jag skulle definitivt droppa en zombie för två skills. Zombies är bra road blocks, men ghouls blir så mycket bättre med skills. Block/wrestle eller block/sure hands.
Jag tror jag ska ta mina Teenage Mutant Nippon Kappas. Funderar på en lista med i princip maxade positionals...
Jag kanske inte är bortrest trots allt den relevanta helgen, så Stareaters fråga är relevant för mig med.
Klas: Kommer det upp info på TFF och NAF? Det är schysst med en NAF-effekt, men den kommer att sluta här om man inte låter den fortplantas.
Ooo, jag har dragit mig för att våga anmäla turneringen till NAF. Borde jag göra det ändå? OK, jag gör det! Du övertygade mig!
Vet inte om det finns något sista anmälningsdatum. Man kanske kan dyka upp på dagen oanmäld, men jag är osäker. Jag ska ta reda på det.
Det finns inget målningspris än så länge, men målat är så klart ett krav. Om det finns ett ihållande intresse kommer Northstar tillbaka kanske så ofta som varannan månad, med seeding och kring-aktiviteter som målning osv. (och självklart en fet Schwag-bag om jag får bestämma)
Kan någon berätta för Gunnar att jag verkligen vill att han ska komma? Jag fick aldrig möta honom på Second Doubt och har längat i ett år nu efter en match mot honom, men jag har inte hans nummer längre!
Räknas starplayers som inducements? Om jag kollar regelboken blir svaret ja, tänkte bara dubbelkolla så att det inte är en "glitch".
Många anmälningar ännu?
Jag har nu anmält mig, fingers crossed att det funkar tidsmässigt.
Jag funderar på att ta med mig Skaven: 4 Gutterrunners med Sure Hands 2 Blitzers 1 Thrower 1 Thrower med Kick 1 Lineman med Disturbing Presence 3 Linemen 3 Rerolls
Hade helst haft två Kickers, men Skaven är inte så billiga med alla positionals. Mina Copy-pastade Gutterrunners beror mest på att det inte ska vara någon risk att man blandar ihop dem.
Konstruktiv kritik: Varför inte disturbing på blitzer ist f lineman? Varför ha throwers alls om du har sure hands på GR? Vad är det tänkt att de ska göra?
Hmmm... Bra poäng. Jag ska ta mig en funderare till. Kanske måste jag måla upp fler linemen.
Det var synd! Men har någon hört med Gunnar!?
Nu är turneringend APPROVED av NAF. Vill Odium_Khan lära mig hur man rapporterar matcher osv?
Vi kan ta det på plats.
Klas: Buu! Dumsnut!
Jag har klantat mig med NAF. De ska ju ha 8 veckors notice, så det missade jag med typ 4 veckor. Tyvärr kommer NAF ranking inte påverkas av denna turnering. Förlåt!!!
Verkligen kul! Ju fler desto bättre!
En liten grej bara, om de som har planer skulle kunna ta med sig dem så vore det fantastiskt! Det är inte alltid så bekvämt, men om man har möjlighet så skulle det uppskattas.
OK, jag behöver hjälp med mitt lag. Jag har fått för mig att ta Khemri (suck!), och har följande modeller: 4 Tomb Guardians, 2 Blitz-Ras, 1 Thro-Ra, 6 Skeletons. Vad tusan ska man gå efter? Helt uppenbart är ju 4 Tomb Guardians, ja menar varför annars spela Khemri? Men man kan ju inte ha ett lag med bara fyra spelare, som dessutom alla har AG1. Min första tanke var att ta många rerolls och skippa Block på Tombisarna...
En liten utmaning :) jag skulle köra din thro-ra, kanske med kick-off return? Skulle göra att du kan forma upp din cage mycket snabbare. Eller ge honom block och kör den som ball-carrier, du kommer ju inte kasta många passningar :)
Tror inte du behöver Block på alla TGs, men kanske två? Guard på de två andra, och kanske en bliz-ra med tackle?
Ooo, hör på den här! Inklusive mig och arrangören och de fyra Umeborna, så är det nu 6 anmälda lag till turneringen! (herregu skellefteh)
Jag har pratat med Arr om detta, och vi ska nog komma på något sätt att få Skellefteå att få ut tummen.
Kick-off return är numera första skill på Thro-ras. Egentligen behöver man två för att effektivt täcka upp bakfältet mot Skaven med en kick lineman. Jag skulle vara frestad att ta ett par POMB TG i tillägg till de obligatoriska block-TG. Khemri måste få fyra eller fler Cas de första rundorna i varje given match, annars har de uppförsbacke. DP på skelett funkar också. Bräckliga spelare samt en del utvisningar medför att man vill starta med 12-13 gubbar. Sågen är ett plus när han är tillgänglig (men nu är han inte det), annars är det svårt att ta ner gutter blodgers, wardancers, etc. Någon tackle eller frenzy Blitz-ra för smakens skull?
2 coacher, annars blir det inte mycket till match.
Tack för förslagen Micke! Du har en del erfarenhet med dem förstår jag. Det känns lite förutsägbart att satsa på CAS bara, men å andra sidan kan man väl lika gärna försöka lyckas med någonting när man spelar dem för första gången.
Verkligen dålig uppslutning. Känner igen symptomen från andra typer av arrangemang. Tror att det har lite att göra med att det inte satts något sista anmälningsdatum. Det tvingar spelare att boka upp schemat tidigt och inte vänta till sista stund att bestämma sig vad de vill göra. Vill man tillåta lite velande så kan man ha en högre avgift för de som inte föranmält sig utan dyker upp samma dag.
Jag hade gärna dykt upp och visat hur man förlorar en turnering med stil, men dyker kanske upp på nästa istället om jag kan.
Min första Khemrimatch innehöll 6 lyckade Pick Up och Pass i första halvlek. Tyvärr innehöll samma halvlek 6 misslyckade Catch så det blev till att promenera in i mål med bollen för throwern. Mjuniga skogsalver hade inte mycket att komma med mot starka Tomb Guardians i alla fall :)
Om man inte satsar på CAS med Khemri så kommer motståndaren att utCASa en tämligen fort. Ett Darkelflag som får behålla 11 man hela första halvlek kan mala ner ett 11 mans Khemrilag till benmjöl. Man satsar inte "bara" på CAS. Man har helt enkelt inte några bra alternativ.
Jag vet att Peter på LegenD hade fem-sex stycken coacher att ragga upp, men jag har inte hört hur det gått. Ska se till att fråga nästa gång jag träffar honom (senast imorgon, då vi kör uppvärmningsmatchen).
OK, senaste siffrorna visar fem anmälda Skelleftebor, vilket drar upp totalen till nio coacher! Nu börjar vi komma någonvart!
Om man inte kan bättra på sin rating så kan jag lika gärna spela nåt sjukt. Nån som åker i bilen som har målade halflings att låna ut? Andra bud?
Jag har Humies och Lizardmen att låna ut (mina Skaven är redan utlånade)
Avfärd 08:15 utanför Ålidhems centrum tänkte jag mig, funkar för dig Micke? Notera att lunch är först 15:30, så ta med saker att äta innan och efter :) Jag tror jag satsar på att hinna äta något medhaft i Skeå innan turneringen börjar (så typ mellan 10 och 10:30), och sen äta igen på "lunchpausen"
Klokt, Seto. Vad kul det ska bli att ha hit er!
Hemlighållaren: Vid udda antal spelare kan jag tänka mig att stå över turneringen! Jag skulle behöva jobba i helgen ändå. Kan vi hålla kontakt angående detta? Givetvis håller jag dig uppdaterad, Setomidor.
Det går inte för sig! :) Jag håller koll på antalet anmälda och berättar för arr att du kan tänka dig att stå över, men räkna inte med att det blir aktuellt.
Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar: