Körde 1000p turnering igår med "nya" Necrons och lyckades vinna 3/4 matcher min list var : 1 command barge med 1 overlord , warchyte 1 ghost arc 2x8 warriors 10 immortals 1 monolith och 8 scaraber
armén fungerade bra och så tills jag mötte en horde armé med shooty orks kunde inte sänka tillräckligt många innan de kom fram i närstrid. annars mötte jag : Space wolfs Imperial Guard Dark eldar trevlig turnering och jag kände mig nöjd med min lista efteråt kommer nog bygga på den
Spelade med Lord med CmandBargar med 2+sawe mindshackel och 3+invo warshyte
5 warirors med solar flar eldrichlanc kryptek
2x10 Tesla imortals
5 Pretorians
5 scarabs
Funkade bra men ska byta prettorians mot 2 Anialitonsd barage
Comandbaragen är kung men motstå frestelsen att kitta honom för att hoppa ut och charga ws4 ger för stor Flunk tjans pretorians för dyra för 1000p Tesla imortals är KUNG
Monoliten är inte ett lika givet val som i det förra Codexet, och man måste vara mycket mer försiktig med den.
Fellman: Är som alltid valet med att skjuta långt och kanske inte lika hårt eller skjuta lite/mycket kortare och sjukt hårt. Fan svårt alltså. Jag kommer köra 10 immortals med gauss i alla fall. Hoppas det håller annars får man klippa lite och leka med tesla istället hehe.
Per: Svårt att ha något så självklart val som Monolithen i förra codexet faktiskt. Den är fortfarande bra MEN som du säger så verkar man måsta va sjukt mycket försiktigare med den.
Mer trupper som överraskade eller bara höll vad dom "lovat" i necronväg?
Tycker att Praetorians skötte sig bra, dock så körde jag Voidblades och Particle casters på dom istället för Rod of the Covenant som Fellman körde och för att vara ärligt så tror jag stavarna suger. C'Tan:en fungerade bra men dock kanske lite dyr på 1000p. Command Bargen fungerade bra och lorden var också bra, dock så är han bättre på att uppehålla enheter i närstrid än att döda av dom.
Wraiths var tokeffektiva, och möjligheten att ge dem olika utrustning för wound-allocation-trix gjorde dem väldigt svårdräpta. En kombo med Wraiths och DestroyerLord är tokarg.
Tesla-immortals är betydligt mer lättspelade än Gauss-immortals, och har man mycket Gauss på Warriors och annat grejs, så känns Teslor som ett rimligare val. Jag hade tänkt ha en tia av varje i min 2000p lista, men nu lutar det nog åt två tior med Teslor, då jag ändå har tänkt ha så mycket Warriors.
Scarabs är utan tvekan skitbra. Äter tanks, och funkar bra som tarpit mot allt som inte har S6+. Att de är så snabba gör att de tidigt kan binda upp skyttetrupper.
Pretorians känns bättre än vad jag trodde att de skulle vara, men det är inte så svårt.
Med 3+ save och Reanimation Protocol så klarar man 22% av alla saves så länge som hela enheten inte dör, detta ger dom bättre save än en marine men sämre än en terminator. Med S5 och Voidblades så spöar dom tanks och kan slåss mot lite hårdare saker som marines och dylikt. Med T5 så kan dom uppehålla S3 ganska bra, ex) orcer utan allt för många power claws. S6 pistoler är ganska händigt men gör inte dunder mycket. Bäst är dom nog inte men dom fungerade vilket var överraskande nog, det som gör att dom fungerar är att dom tål bra, är snabba och hyffsat bra mot det mesta.
Edit: Just ja, dom är dessutom Fearless.
Hade man kunnat ta en lite mindre enhet med Praetorians, typ tre, så hade de helt klart varit ett intressantare alternativ. Som det är nu så är väl minsta enheten på 5 st och 200 poäng?
En liten fördel har de i och med att de är 'Elite', men kan funka litegrann som ett 'Fast Attack'-val.
Med 3+ save och Reanimation Protocol så klarar man 22% av alla saves Menar du inte att de bara mislycklas med 22% av sian savs 3+ sav är ju 66% tjans att man klar ett 5+ till på det borde ju göra det bätre. Gaus imortals fungerar nog bra med en monolit eller två som kan förflytta dem eller en bilig Fharao så de får relentles
Felskrivning, jag menar att enbart 22% misslyckas med sina saves, dvs. man typ misslyckas med vart femte save
Coolt men kan det inte va att vä lite väl nära en stämning?
TACK för länken! Det där stället hade jag aldrig hört talas om. De verkar ju ha grymma grejor!
Ola, det är en del tämligen trovärdiga jeppar på Warseer som säger att Doom/Night Scythe modellen kommer i Februari.
www.trollapan.blogspot.com En bild (fler kommer) och lite tankar och kort matchrapport från gårdagens match finns på bloggen ovan.
Spelade första 2000pts matchen med nya Necrons igår mot Sebbe the killer och tankar efter matchen av som följer:
Positivt:
Negativt:
Ser inte dumt ut.
Eftersom GW vägrar släppa wave 2 till ett nytt kodex innan någon stackars spelare har konverterat det som saknas, så är det snällt av dig att ta på dig det uppdraget... :p
På ren jävulskap släpps väl 'den riktiga' lagom till då du är klar.
"På ren jävulskap släpps väl 'den riktiga' lagom till då du är klar." Till alla vi andras lycka menar du jag vill ha en Doom Scythe =)
Jo per så kommer det ju naturligtvis vara. När den e klar, inspelad. Man känner sig nöjd med den så kommer orginalet ut 10 gånger snyggare och så blir man bara bitter. Men aja vill iaf ställa upp en modell jag inte skäms allt för mycket med i alla fall ha ha.
Kommer förhoppningsvis vara klar med resterande konverteringar på Doom Scythen nu i veckan och får då ge mig på Triarch Stalkern.... suck ha ha
Just ja vad saknas på den? Kommentarer.. låt höra?
Svårt att säga, med bara en bild. Eventuellt så är den en gnutta liten.
Tycker den ser bra ut det ända är väll att den skulle behöva necrofiersa lite den kansk fortfarande lite som ett darkeldar fordon med anorlunda beväpning
Nya tag. Gav mig på att göra Tomb Spyders igår och så långt har jag hunnit. Känns riktigt bra och dom destroyers jag har lär ju aldrig användas så.. tomb spyders for the win!! Tyck till och tipsa gärna på hur man ska kunna göra ett vettigt huvud på den
http://trollapan.blogspot.com/
Den såg ricktigt bra ut vad gäller huvet så hur skulle det funka med den där fler ögda saken från Chaos fordoen?
Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar: