Mr Trollapans shop of colors
  • TrollapanTrollapan October 2008 7.

Jag gör det enkelt såhär och lägger upp en tråd där jag kan samla sånt jag målar. Detta istället för att ha 300 nya trådar hela tiden.

Vilket fall som helst så först ut under kjolen är de Space Marines jag jobbar på nu. Lovat migsjälv att inte använda grönt, metall och så rött. Lyckades hålla mig till icke metall och rött i alla fall ha ha.

Here we go:

Tactical

Rhinos

Predator

Whirlwind

• JonkeJonke October 2008 7.

Jag tycker nog att mängden grönt på dom där är försumbar :)

Kul med ett innovativt färgschema, keep it up.

• DooMarn October 2008 7.

som vanligt rockar du apan

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren October 2008 7.

Härligt färgschema, men jag saknar lite de detaljer man brukar kunna hitta hos dina figurer, som Orkerna till exempel.

• TrollapanTrollapan October 2008 8.

Ännu en av mina speed målar armeer det här (som min Deathwing arme) så därav de uteblivna detaljerna. MEN de kommer nog snart skulle jag tro. Ska måla klart det som saknas så jag kan spela (3 drop pods, 1 vindicator, 4 tacticals och He´Stan) sen så ska det dit lite detaljer. En speciell runa jag gillar som ska på axelskydden, toppen av rhinosarna osv. men mer kommer som sagt.. så håll till godo med det som finns hittils Hemlig ;)

• IncomingIncoming October 2008 8.

Jag gillar speciellt Predatorn.

• TrollapanTrollapan October 2008 9.

spank you spank you Incoming.. kommer upp fler bilder imorrn skulle jag tro. ska ge mig på att måla hud på de som inte har hjälmen.. blir FÖRHOPPNINGVIS en ljus ljus ljus.. nästan vit hy så. :s

• Per+AnderssonPer Andersson October 2008 9.

Nice, som alltid. Vad heter ditt Chapter? Purple Haze?

ha ha ha.. dead on mannen ;)

"Guardians of Aasgard" lutar det åt.. har som sagt en runa jag ska "kladda dit" på allt så.. aja.. men Purple Haze lät bättre :p

• pejdorpejdor October 2008 9.

Jag gissar mig till att du också har hört Aman amarth´s fantastiska nya skiva ;)

• DonConchoDonConcho October 2008 9.

Utan grönt rött och boltgun skulle det inte bli några darkangels för mig :)

Pejdor.. nähäää.. aaabsolut inte ;)

Går att ordna det med du DonConcho :p

• OlsOls October 2008 10.

NIce mannen, nice.

• kristofferthorneuskristofferthorneus October 2008 12.

defenders of greyskull? eller "han står, dom går"? he stan`d`? nää jag har knarkat den var inte kul :P ungefär samma nivå som orkskämten haha

• TrollapanTrollapan October 2008 12.

Updates här med 1 av 3 droppods. Färgen har knappt torkat men here we go

Drop pod stängd

Drop pod Öppen

Drop pod rampljus

Drop pod control kristall

Kallar det för kontroll kristall för att.. tja.. bättre det än grön klitoris right? :s

• TrollapanTrollapan October 2008 24.

Nytt projekt på gång (igen) Necrons denna gången.

Blir röda stavar på dem men det tar ett tag att få tag i så. well. tyck å tryck. Den vänstra modellen e halvklar. ska highlighta det vita bara.

Necrons

• SetomidorSetomidor October 2008 24.

Snyggt schema! Skulle dock försöka satsa på att mörka ned färgerna rent generellt (den ser lite happy-shining ut jämfört med min bild av Necrons)

• TrollapanTrollapan October 2008 24.

he he.. just det som e tanken.. helt omvända tanken kring necrons ;)

Gör dig lite besviken nu Setomidor.. kommer göra dom ännu ljusare.. iaf ben/skelett varianten då. Highlighta med bleechbone och så..

Tackar för tankarna iaf.. mer bilder kommer så småningom

• MadMekMadMek October 2008 24.

jag gillar det. men det kanske skulle bli riktigt snyggt om man fick till mörkare rött och ljusare vit en starkar kontrast om du förstår vad jag menar. kanske röd wash?

Ceep up the nice work

• lasergreger October 2008 24.

Får jag föreslå Devlan Mud istället för den Wash du använt nu? (Gryphpon Sepia?). Tror att det vita kommer se mycket bättre ut med den, och det röda blir som sämst bättre skuggat
    Annars tycker jag schemat är riktigt snyggt.

• DonConchoDonConcho October 2008 24.

Jul-Necons! Fick en liten tomtevibb av dom faktiskt, nice dock.

• Hemligh%C3%A5llarenHemlighållaren October 2008 30.

Grymt coola! Jag är med dig på det här "omvända bilden av necrons"-projektet! Mina blir rosa!

• TrollapanTrollapan October 2008 30.

12 stycken kommer bli klara innan helgen så kommer ett "klassfoto" då. woho :D

12 down, 38 to go :D

• TrollapanTrollapan November 2008 3.

Nytt stuff på gång. Lite scarab baser och 12 nästan klara warriors.

Scaraber

Ork having buggproblems

Imperial Guard Tank commander with the same problem

Warriors

• Sollefteå Viktor November 2008 3.

Mycket snyggt! Fortsätt så där.

• FalleFalle November 2008 7.

Dina necrons ser ut som att dom just stigit upp på juldagsmorgon, så ivriga att de inte hunnit ta av sig sina julpyjamas :)

• JonaThan! November 2008 7.

Skitkul att se någon som inte målar necrons metallic-style. Väldigt snyggt!

• TrollapanTrollapan November 2008 7.

Falle: Jultider å allt så klart man ska göra en jularme

Jona: Får mina ideer nu och då.. "varför va som alla andra barnen i sandlådan då man kan leka naken i snön" som min dementa farmor säger

• pejdorpejdor November 2008 7.

Snygga necrons! Din farmor är häftig!

• TrollapanTrollapan November 2008 10.

Så har det målats lite och lekts med färgburken

Ännu inte helt färdiga men working on it.

Scaraber i mängder:

I got crabs

Ork i trouble

A tank commander really got crabs

• TaintedBrushTaintedBrush November 2008 10.

ser bra ut... lite mer highlights så blir det skitnice:) gillar iden, annars brukar sådana baser se ganska tråkiga ut

• M%C3%B6rdarAndersMördarAnders November 2008 10.

Man kan ju fråga sig vad orken och tank commandern gör nergrävda till bröstet...

• TrollapanTrollapan November 2008 10.

sug på den du :p

• TrollapanTrollapan January 2011 29.

Kommer lite updateringar på min step by step hur jag målar min Dark Angel arme. :D

• TrollapanTrollapan January 2011 30.

Steg för steg på Samael konverteringens målning. Bra svenska? Knappast men bilderna som e "intressant" ändå så ha ha.

enjoy

Grund sprayad Kort och gott bara svart sprayad. Väl torrt så kommer

Första lagret färg sida 1 Första lagret färg sida 2

Mecharicus orange, boltgun metal, dehneb stone, caltan brown, chaos black,Illyaden yellow, Merchrite red, tallarn flesh

Wash sida 1 Wash sida 2 Hela figuren washad med Devlan mud

Färglager 2 Som ni ser har jag bara börjat andra lagret mecharius orange på bakre delen av fordonet. Saken är den att jag lägger ett andra lager av samtliga färger men lämnar springorna fria för skuggeffekt.

Mer bilder kommer steg för steg.

• KlomsterKlomster January 2011 30.

http://www.youtube.com/watch?v=F3jFTzhdZF4

Crabs :P

Land speedern ser bra ut. Färgen är i ögonfallande.

• TrollapanTrollapan January 2011 30.

Tolkas som tolkas vill "färgen är i ögonfallande" men jag tolkar det som något bra :D

Här är mer updates.

2a omgången färg Samma orange färg som grundlagret körs på 2 tunna lager till. Ser till att inte måla över allt utan lämnar skuggor som ni ser. Det vita körs på, men lämnas en skugga, med Bleeched bone. Svart hightlightas med Charadon granite.

Har medvetet lämnat förare och skytt i sitt wash stadie så man bättre ser skillnaden på före-efter. Mer updates kommer i veckan.

• kristofferthorneuskristofferthorneus January 2011 31.

yäää nu snackar vi ORANGE shit

• TrollapanTrollapan February 2011 1.

Hell yeah!! Du ska få se landraidern sen Krille. Den är ORANGE ha ha. Mer bilder kommer upp onsdag natt för den intresserade/ointresserade

• TaavoTaavo February 2011 1.

Jag gillar att du kör orange som grundfärg, det fångar verkligen blicken på ett bra sätt. Färgen ser jämn och fin ut, troligtvis ett resultat av noggrannhet. I like!

Du är förvisso inte klar med figurerna, men vad hade du tänkt använda för att måla detaljer för att bryta av det orange/svart/beniga? För utan någon färg som poppar ut från dessa färger kan jag tänka mig att figurerna blir aningen... tråkiga(i brist på bättre ord).

• TrollapanTrollapan February 2011 2.

Vit är ju en favorit färg helt klart så den kommer finnas med för att bryta av det hela. Sen baserna får en liten touch dom med (på figurerna då såklart)

Och tackar tackar :)

• Per+AnderssonPer Andersson February 2011 3.

Apelsin-Angels?

• TrollapanTrollapan November 2011 12.

Så ska vi se om man kan få liv i denna tråden igen. Jag snodde bla Hive-Minds ide att göra en spel och målarblogg och min är precis uppstartad och ligger under:

http://trollapan.blogspot.com

• TrollapanTrollapan November 2011 14.

Efter att en vänlig själ kontaktat mig att man inte kunde kommentera på min blog så är detta nu fixat.

Välkommen!

Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar:

Logga in Registrera dig