Jag gör det enkelt såhär och lägger upp en tråd där jag kan samla sånt jag målar. Detta istället för att ha 300 nya trådar hela tiden.
Vilket fall som helst så först ut under kjolen är de Space Marines jag jobbar på nu. Lovat migsjälv att inte använda grönt, metall och så rött. Lyckades hålla mig till icke metall och rött i alla fall ha ha.
Here we go:
Härligt färgschema, men jag saknar lite de detaljer man brukar kunna hitta hos dina figurer, som Orkerna till exempel.
Ännu en av mina speed målar armeer det här (som min Deathwing arme) så därav de uteblivna detaljerna. MEN de kommer nog snart skulle jag tro. Ska måla klart det som saknas så jag kan spela (3 drop pods, 1 vindicator, 4 tacticals och He´Stan) sen så ska det dit lite detaljer. En speciell runa jag gillar som ska på axelskydden, toppen av rhinosarna osv. men mer kommer som sagt.. så håll till godo med det som finns hittils Hemlig ;)
Nice, som alltid. Vad heter ditt Chapter? Purple Haze?
defenders of greyskull? eller "han står, dom går"? he stan`d`? nää jag har knarkat den var inte kul :P ungefär samma nivå som orkskämten haha
Updates här med 1 av 3 droppods. Färgen har knappt torkat men here we go
Kallar det för kontroll kristall för att.. tja.. bättre det än grön klitoris right? :s
Får jag föreslå Devlan Mud istället för den Wash du använt nu? (Gryphpon Sepia?). Tror att det vita kommer se mycket bättre ut med den, och det röda blir som sämst bättre skuggat
Annars tycker jag schemat är riktigt snyggt.
Grymt coola! Jag är med dig på det här "omvända bilden av necrons"-projektet! Mina blir rosa!
Nytt stuff på gång. Lite scarab baser och 12 nästan klara warriors.
Mycket snyggt! Fortsätt så där.
Så har det målats lite och lekts med färgburken
Ännu inte helt färdiga men working on it.
Scaraber i mängder:
ser bra ut... lite mer highlights så blir det skitnice:) gillar iden, annars brukar sådana baser se ganska tråkiga ut
Man kan ju fråga sig vad orken och tank commandern gör nergrävda till bröstet...
Steg för steg på Samael konverteringens målning. Bra svenska? Knappast men bilderna som e "intressant" ändå så ha ha.
enjoy
Grund sprayad Kort och gott bara svart sprayad. Väl torrt så kommer
Första lagret färg sida 1 Första lagret färg sida 2
Mecharicus orange, boltgun metal, dehneb stone, caltan brown, chaos black,Illyaden yellow, Merchrite red, tallarn flesh
Wash sida 1 Wash sida 2 Hela figuren washad med Devlan mud
Färglager 2 Som ni ser har jag bara börjat andra lagret mecharius orange på bakre delen av fordonet. Saken är den att jag lägger ett andra lager av samtliga färger men lämnar springorna fria för skuggeffekt.
Mer bilder kommer steg för steg.
Tolkas som tolkas vill "färgen är i ögonfallande" men jag tolkar det som något bra :D
Här är mer updates.
2a omgången färg Samma orange färg som grundlagret körs på 2 tunna lager till. Ser till att inte måla över allt utan lämnar skuggor som ni ser. Det vita körs på, men lämnas en skugga, med Bleeched bone. Svart hightlightas med Charadon granite.
Har medvetet lämnat förare och skytt i sitt wash stadie så man bättre ser skillnaden på före-efter. Mer updates kommer i veckan.
yäää nu snackar vi ORANGE shit
Jag gillar att du kör orange som grundfärg, det fångar verkligen blicken på ett bra sätt. Färgen ser jämn och fin ut, troligtvis ett resultat av noggrannhet. I like!
Du är förvisso inte klar med figurerna, men vad hade du tänkt använda för att måla detaljer för att bryta av det orange/svart/beniga? För utan någon färg som poppar ut från dessa färger kan jag tänka mig att figurerna blir aningen... tråkiga(i brist på bättre ord).
Apelsin-Angels?
Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar: