Inför Gothbowl

edited 28 januari 2013 00:04 in Blood bowl

Tja då börjar det dra ihop sig till Gothbowl och har suttit lite hemma i verkstaden och pillat lite.

Bl.a. börjat bygga en ny dug- out till mina spelare(främst passar den nog till norse,humans), satt och tittade på en tomkartong som det varit kron ljus i och idèn kom som en klar blixt. Hoppas bara jag hinner göra klart den innan påsken. Lite keff bilder dock.

Dug-outen kommer bli helt i papp vilket gör den lätt att ta med sig.

Så här är några bilder på grunden. Hoppas vi ses på Gothbowl,

"let the grass turn red" dug-out1 dug-out3

Kommentarer

  • Utsidan kommer även täckas med "plank" på utsidan samt lite reklam skyltar( ni får gärna komma med förslag på sponsorer då jag har lite idè torka). Håller även på med taket som ska täckas med "halm". Golvet ska nog bli stampat jordgolv eller pressat hö. På väggarna inne kommer det hänga lite sköldar, planscher, och annat som jag kommer på. dug-out4

  • Finns en del sponsorloggor i de gamla bubble- och doubt-trådarna (om bildlänkarna inte dött pga att bilderna flyttats/försvunnit). De äldsta trådarna ligger under figurspel-kategorin.

  • Reklamen borde väl ha samband med laget. Vad heter det?

    Sen kan du ta intryck från Premier Leagues olika lags tröjsponsorer (Fly Emirates, 188 Betting, Standard Chartered, etc.) och twista dem litet.

  • Blev inspirerad och tittade tillbaka i bubble-historiken. Här är några loggor från den gamla goda tiden.

    Clawgate

    Nurgle king

    7 Elven

    Block & Dodger

    Painasonic

    DP

  • Grävde fram lite mer bilder från arkivet: Becerel Mutantmännen Claws Ohlsson Apotekarnes Lacrosse Pit Rat Afterlifebladet Pestis Brainomax

  • Ah, gamla goda Afterlifebladet, en bra sponsor till mina odöda mins jag :D

    Btw: Kommer bli bra det där Nohistor :)

  • I min jakt på gamla bilder glömde jag bort att säga att din dugout ser väldigt snygg ut. =) Kommer att bli kalasbra när den är klar.

  • Tack allesammans för all den fina responsen, jätte häftiga sponsorer. Kommer nog att använda de flesta av dem. @Serpent de lag som kommer använda den här dug-outen blir nog mest mina norse o humans. I o med att jag bor i Lövgärdet, Angered har namnen blivit Lovgardet Beerheads och Angered Avengers.

    Kommer förmodligen bygga en dug-out till de övriga lagen att dela på då de är lite åt samma design, orcs,gobbz, snotz och ogres.

    Tack än en gång, skall snart sätta igång och fortsätta byggandet. Gjorde klart utsidan sent igår så blir nog att börja grund måla snart. ;)

Sign In or Register to comment.