Vad tycker ni om "special effects" i arméer?

edited 31 oktober 2008 10:58 in Figurmålning etc
Tjo!

Jo, berätta vad ni tycker om att använda sig av specialeffekter som exempelvis "source lighting", mynningsflammor, flamethrower-eld etc. i arméer och inte bara enskilda modeller för display.

Jag blev lite sugen på att slänga in lite såna effekter i min orkarmé. Skulle det se konstigt i armén som helhet även om man lyckades bra med de enskilda effekterna?

Kommentarer

  • Jag tror att det kan se riktigt bra ut, speciellt om man håller sig ganska konsekvent genom armén, exempelvis genom att använda en samlad palett även för effekterna...

  • Jag tycker absolut att det kan fungera. Som vanligt hänger det lite grann ihop med skulpterings- och målningsskicklighet, men jag vet ju att du kan klara av båda så go for it!

  • Lyssna på Seto. Han gör det snyggt.

  • Samlad palett är nog nyckelordet! :) Go for it! Jag kommer nog göra nåt liknande i min Ork armé också.

  • Kung!
    Då blir det effekter för hela slanten! ;)
  • Det här kan sluta så vackert! :)

  • Koolt om man kan göra det smakfullt, mindre koolt om man inte vet vad man håller på med eller är inkonsekvent. Du lär väl fixa det antar jag.
  • Som många andra sagt, kan man sin grej är jag övertygad om att det bara bidrar till att göra armén snyggare.

  • Jag reagerade när du sa just mynningsflammor, jag har aldrig sett det snyggt gjort, och tror heller inte på det, det är för "animerade" effekter för att vara snyggt i en annars så pass statisk miljö. Source Lighting kan därmot vara riktigt snyggt, framförallt i 40K där ljukällor kan vara mer stadiga.

Sign In or Register to comment.