"tzeentch" bloodcrushers

edited 31 augusti 2010 21:34 in Figurmålning etc

godkväll alla.

om ni skulle möta en femma av denna modell skulle ni förstå va det är?

Bild 1 Bild 2

Kommentarer

  • Jag skulle nog inte fatta det direkt "ur lådan", men så fort du förklarat det en gång alternativt jag kollat på din armélista så skulle det inte vara några som helst konstigheter. Klart godkända counts-as!

  • Snygg konvertering, jag skulle lätt förstå vad det var om du vänligt påpekar detta i början av matchen. En gång skulle nog räcka väldigt fint för hela matchen =)
  • Vill man spela Tzeentch, så gör man det. Utan Bloodcrushers.

    Dessutom ser modellen ut som om den flyger (dvs Jetbike eller Jump Infantry), de har helt klart annorlunda regler än Bloodcrushers, som ju inte ens är Cavalry...
  • Får inga blood crusher vibbar alls av den men jag hade absolut accepterat den jag antar att du har ett tema på gång med armen och det ska premieras

  • jo. har tzeentchtema men då jag behövde något lite mer slagtåligt så tog jag med blood crushers.

    bakgrunden till dem är att min lord of change har varit avis på khornes bloodchrushers och tänkte göra egna. Så han tog sina tuffaste horrors (så tuff nu en horror kan bli) och gav dem orden att tämja screamers. Då screamers är svåra att tämja så lät han horrorsen "växa ihop" med sitt riddjur och sitta fast tills de har blivit tämjda.

    De är så svåra att hantera så det förklarar varför de inte får sin vanliga fly movment.

  • Sure, jag köper den förklaringen om jag skulle spela mot dig =)
  • Har man ett tema ska man väl följa det? Jag har en demonarmé in the works som har T3 som sitt tema - bara Tzeentch och Slaanesh. Visst skulle det sitta fint med Crushers eller Plaguebearers för lite punch/stabilitet i listan, men har man valt ett tema så får man stå för det. Ta det goda med det onda.

    Det blir oändligt mycket coolare på det sättet.
  • Serpent: Vill bara säga att det finns olika sätt att göra och följa ett tema. Här verkar temat vara att allt modellmässigt ska höra till tzeentch. Din idé verkar handla mer om reglerna i sig.

    Simpan: Jag håller med de flesta föregående att även om jag inte skulle fatta direkt att det är bloodcrushers så skulle jag inte ha några problem med dem som "counts as".
  • Ja, absolut! Kör på för fan!

    Arméer med tema är ju skitcoolt!
  • Tycker dem såg bra ut och är helt för count as. Men tycker ärligt talat att dem inte förmedlar känslan av bloodcrushers, lite för små och veka tycker jag. Skulle helt klart godta dem och förstå tanken om vi möttes men är ändå lite tveksam, tycker dem för tanken till seekers
  • Så idén med counts-as är att man ska ha "ett tema" (bara Slaanesh, t ex) och sedan kunna plocka russinen ur kakan ändå? Trots att det bryter temat? "Ja, jag vet att det ser ut som två Daemonetter på en Fiend, men egentligen är det Blue Scribes". Min jamaicanska IG-armé har inte Conscripts (och hade inte ens när de var bra) eller Stormtroopers. Sånt finns inte på planeten de kommer ifrån. Det är mitt sätt tema armén.

    Hade det inte varit coolare att måla Crushers i Tzeentchfärger, tema det på det sättet?
  • Serpent: Om det är mig du svarar så skrev jag bara om teman och att ett tema inte behöver innebära att man begränsar vilka enheter man tar med.
  • Hade det inte varit coolare att måla Crushers i Tzeentchfärger, tema det på det sättet?

    Nej

  • Jehenna: Det var delvis till dig, och eftersom inledningsposten handlar om en Tzeentchtemad armé så tycker jag nog att han givit sig själv en del gränser för vilka enheter som är med.

    Barrskog: och varför inte? Det är ju samma sak ändå...
  • Hur kan konvertera egna tzeentchinspirerade Crushers och måla om vanliga Crushers vara samma sak?

  • edited 1 september 2010 17:47
    Serpent: Att välja ett tema handlar inte alltid om att restrikera sig själv i fråga om regelmässiga enheter utan kan bara vara något modellmässigt. Sedan kan man ha en egen flufförklaring till enhetens regler som passar.

    Att ta en enhet och sedan göra en helt egen ny modell till den är inte samma sak som att ta orginalmodellen och måla den i färgschema med temat.

    Det du säger känns lite som att säga att det spelar ingen roll hur mycket tid och jobb du lagt ner på dina jamaicaner, du kunde lika gärna använt vanliga cadians. Det är ju samma sak ändå...
  • Dark_gnoll: jo jag förstår vad du menar. Kommer ta en funderar till nästa fanatic och se om jag kan göra dem lite mer maskulina.

    Serpent: det är ditt sätt att bygga armér. Bara för att man väljer ett tema behöver det inte betyda att armén skall få bli lidande. Man måste ju hitta ett mellanting av funktionalitet och tema.

  • Som de flesta säger så är det ok count-as, efter en förklaring. Dom ser för snabba och klena ut. Tunga kedjor eller dylikt under screamern kanske skulle ge ett stadigare intryck, eller pansar.

  • Med Norrlands förslag blir det en mer OK counts-as. Det prylen behöver mer av är intrycket av hög styrka, högt Armour Save, samt stort behov av anger management... Att låta dem lågsniffa skulle nog göra en del, och dessutom göra Screamersarna tjockare.

    (Slog om till konstruktiv-Serpent. Visst är det trevligare..?)
  • Jag skulle inte ha något emot att spela emot sådana count-as men det sabbar ju lite tzeentch temat. Daemons är väldigt speciella med sina fyra teman i boken men din konvertering är ju bättre än att bara slänga in standard crushers och måla dom blå. En annan viktig sak är att man inte ska snacka runt varför man har lagt in enheten. Har hört för många förklara att dom la in count-as flamers i deras rena slaanesh armé för att det var jävligt coolt. Sejsing spelade väll en ren tzeentch armé på fanatic och kom bra placerad så det går ju utan khorn kross.

Sign In or Register to comment.