Warmachine 4e Januari på FUSK

edited 27 december 2010 05:15 in Figurspel

Det verkar som att vi har en och annan spelare som är sugen på att testa warmachine och jag har hitills 2st matcher inbokade med nya spelare på tisdag 4e Jan, och tänkte passa på att kolla om det är fler som är sugna att testa lite. Jag kommer ha både Cygnar och Skorne på plats i alla fall så det finns chans att låna armé både till hordes och warmachine för att testa. Ska försöka få dit så många som möjligt av de som brukar spela så mer finns att låna och fler erfarna finns att spela emot.

Skriv gärna här om ni vill prova spela och vad ni helst vill testa. Spelas det små matcher på typ 15p ska jag nog kunna bidra med 3 arméer till cygnar och 2 till skorne (blir inte så mycket valmöjlighet då kanske men går att testa). Jag ställer gärna upp som antingen motstånd eller som instruktör. Vet ni vilken faction ni vill spela kan jag ju direkt säga att en startbox är inte ett inköp ni kommer ångra.

Kommer ha med grundregelboken och där finns regler för den första uppsättningen modeller som släpptes till warmachine (ej hordes) så att man kan prova proxa en liten basic armé till valfri faction.

Kommentarer

  • Just det, tid kanske är en bra sak att ha med.... Ifall SJ inte fuckar upp sig totalt och jag blir mer än 10h sen så ska jag kunna vara på fusk senast 15:00 är troligtvis där lite tidigare än så också.

  • jag ska försöka ta mig dit och lära mig spela :) har införskaffat allt jag behöver redan. Kommer kunna bidra med hordes nya regelbok också^^

  • Perfekt då bör folk kunna testa grunderna från alla de olika faktionerna :) (mercenarys och minions undantagna då de inte går att få spelbara ur grundregelböckerna).

    Bli inte skrämda av att det finns två olika regelböcker, spelen är helt kompatibla med varandra och skillnaderna är relativt små regelmässigt även om det ger rätt stora skillnader spelmässigt.

  • Jag kommer förbi, har införskaffat 25 pts cryx och spelar gärna mot någon efter att jag har spelat min bokade match mot rorin.

  • Kommer nog att titta förbi på kvällen så jag spelar gärna en match då om någon har tid.

  • edited 29 december 2010 10:32

    Även jag kommer nog försöka ta mig ner på tisdag kväll med mina Khador ifall någon vill testa/spela.

  • kmr eventuellt ner för att provspela mina circle ^^ har bara startpacket men det räcker väl?

  • Startpacket räcker finfint för att testa spelet. Går att få rätt givande matcher redan på den nivån och perfekt för att lära sig.

    Kolla så ni har de nya korten till era modeller bara, lättas är att kolla så att castern ger pluspoäng och saker kostar 1-13 poäng (har något en poängkostnad över 13p har ni gamla korten). Saker köpta efter sommaren ska levereras med nya kort men man vet aldrig med saker som stått i lager, men butiken ni köpt från bör kunna fixa nya kort åt er utan kostnad.

  • Jag kommer gärna ner och testar på kvällen, är de nåt man behöver ha koll på innan??

  • Jag fick bara nya kort men jag köpte cryx kortpacket för säkerhets skull. Om någon behöver låna kort så är det bara att säga till.

  • Levande_massa: Inte direkt. Har du möjlighet att kika lite i boken innan skadar det inte men vi kan hjälpa från grunden om det behövs. Fundera även lite på vad du vill prova, framförallt om det är warmachine eller hordes du är mest sugen på, vad som finns tillgängligt kan jag inte lova men något av hordes och något av warmachine att testa ska jag ordna iaf.

    Ser ut att kunna bli några stycken som kommer, alltid kul med nytt folk som spelar rätt spel ;)

    Som sagt alla som är sugna är välkomna att testa eller bara kolla hur det går till och ställa frågor av alla sorter under kvällen. Ju fler desto bättre.

  • Jag fick lite smisk av Prins termos Khaldor idag. Jag måste käka lite mikromat så att jag får bättre war machine fu. Vilket märke är det som gäller ? Felix all the way ?

  • Valfritt märke ;). Tror hemmagjord matlåda eventuellt toppar de köpbara alternativen men inte säker...

    Jaja men ser ju rätt bra ut inför tisdagen då 4-5st mer eller mindre nya spelare där vissa har lite egna modeller. Vi syns där, och dra gärna med extra folk om ni har intresserade kompisar :)

  • Tror jag är på plats på fusk vid 16. syns då!

Sign In or Register to comment.