Tale of Gamers till höstens Fanatic

edited 17 maj 2012 11:10 in Figurmålning etc

Här är planen.

jag tänkte mig att vi kör startdatum 20e Maj då vi väljer arme och vi kör fram till höstens Fanatic.

Fritt antal som är med i utmaningen.

Jag tänkte också att system man vill vara med i är fritt.

Jag hade tänkt mig att man får först poäng varje månad och sen så lägger vi till de poängen till Fanaticens för att kora en vinnare i våran lilla tävling.

Här kommer schemat jag hade tänkt mig.

20 Maj-17 Juni

20 Maj väljer vi arme och fram till 17 Juni ska vi ha målat antingen.

Fantasy: Ett core choice och en hero/lord. 10 poäng för att ha målat core och 5 för att ha målat hero/lord för totalt 15 poäng.

40K: Ett troop choice och ett Hq. 10 poäng för att ha målat troop och 5 för att ha målat HQ för totalt 15 poäng.

17 Juni-23 Juli

Fram till 23 Juli ska vi ha målat

Fantasy: En till unit och 1ooo poäng enligt force organisation. 10 poäng för att ha målat 1000p och 5 för att ha målat en unit till för totalt 15 poäng.

40K: En till troop och 750 poäng. 10 poäng för att ha målat 750p och 5 för att ha målat en troop till för totalt 15 poäng.

23 Juli -19 Augusti

Fram till 19 Augusti ska vi ha målat

Fantasy: En centerpiece och 1500 poäng. 10 poäng för att ha målat 1500p och 5 för att ha målat en centerpiece för totalt 15 poäng.

40K: En centerpiece och 1100 poäng. 10 poäng för att ha målat 1100p och 5 för att ha målat en centerpiece för totalt 15 poäng.

19 August - 23 September

Fram till 23 September ska vi ha målat

Fantasy: Minst 4 enheter 3 heroes/lords och 2000 poäng enligt force organisation. 5 poäng för att ha målat 2000p och 5 för att ha målat 4 enheter samt 5 för minst 3 characters för totalt 15 poäng.

40K: Minst 4 enheter 3 HQ/Fordon och 1500 poäng . 5 poäng för att ha målat 1500p och 5 för att ha målat 4 enheter samt 5 för minst 3 HQ/Fordon för totalt 15 poäng.

Och så avslutningen från 23 september fram till Fanaticen.

Fantasy: Färdig arme till Fanatic samt markers. Färdig 15p markers 5p.

40K: Färdig arme till Fanatic samt markers. Färdig 15p markers 5p.

Det är planen

Deltagare

Daniel Krigsman Vampire Counts

Jonathan Orks 40K

Evilkermit Grey Knights

Hemlighållaren Grey Knights

«1

Kommentarer

  • Ja det finns ett intresse. Från mig iallafall. Jag har dock ingen lust att lägga in extra pengar, att köpa armén blir billigt nog för min del.

  • Ja, det hade varit intressant, är snart klar med mina Dark Angels ändå, så en ny armé ligger ju på tapeten efter det. :) Kanske t.o.m. dina gamla dämoner Daniel!

  • Så 2 som är intresserade igentligen behöver vi inte ens spela samma system har ni nå bra förslag på setup jag skrev ju ner lite idèer i första post

  • Inga bra förslag, tyvärr :D

  • Jag hittar på något då och plitar ned det efter fanaticen

  • Hur ser tidsplanen ut? Jag börjar närma mig ett beslut om vilken armé jag ska ta.

  • jag sätter upp lite regler osv i morgon så diskuterar vi

  • Hmm... Är alla platser upptagna? Annars är jag intresserad av att hänga på. Dock bor jag ju inte i Umeå så det kan ju bli ett problem om vi inte ska ladda upp bilder.

    Jag behöver ha lite triggering inför hösten! :)

  • Eller vänta, jag avvaktar! ;)

  • Nä vi är 3 so far och igentligen så behöver det inte vara en tale of 4 the more the merrier i say

    och vi lägger upp bilder jag bor inte heller i Ume.

  • Så nu har jag lagt in hur jag tänkte mig det hela kom gärna med ideer och förbättringar på upplägget blir kanske inte helt balancerat mellan Fantasy och 40k men det behöver det kanske inte vara heller mest en tävling för motivation när det inte fanns någon vilja att sätta in lite pengar på spel =P.

  • Hur och var rapporterar vi in?

  • Utmärkt! Jag funderar på små poäng att plocka in från att göra objective markers och liknande. Några tankar om sånt? Just nu summerar jag poängen till 80 om man klarar alla delmål.

  • Vi kan ju ändra till 15 poäng för att vara klar föt fanatic och 5 extrapoäng för markers

    Vi rapporterar in här i tråden tänkte jag med bilder på det vi har målat så kan folk kolla in det också alternativt att man mailar mig bilder på det som är målat

  • Så på två veckor ska vi bestämma oss för vad det blir, sedan börjar målningen. Ser super ut! Bra initiativ. Nu ska jag klura på vad jag vill måla: Grått och grönt eller grått och deneb stone...

  • För mig blir det Vampire Counts iaf

  • det vore nice att få lite mer tagg på ogres om man har ett tids schema

  • Jag är med på Fantasy! :D

    Ska modellerna ställas ut för allmän beskådan nånstans eller? tänkte mest på Fantasia!

  • I och med att alla inte är från umeå så får vi nog fimpa det där med att ställa ut. Alternativt att de umeåbor som vill ställer ut. det är ju igentligen inte en målartävling som så om att vi inte ger poäng för hur välmålat det är utan mer att man hunnit måla klart.

    Samt att det är en känga i bakdelen för att få ihop en färdig arme.

  • jo jag behöver värkeligen den där kängan men jag väntar på instant mould nu så jag kan börja jobba

  • Måste fråga Skulle det spela roll om man målade tex dvärgar och DE eller ska det bara vara 1 ras och måste man spela med den senare under finnatic eller kan man välja fritt vad man vill spela med?

  • Klart ni som har möjlighet ska ställa ut figurer på Fantasia:-) och jag är gärna med och sponsrar nått litet pris bland er som hänger med hela vägen till Fanaticen

  • Är det för sent att hoppa på det här tåget? Har lite planer på en ny armé till höstens fanatic.

  • @Shorty hela upplägget är att man målar en arme till Fanaticen

    @Dea fasen vad fint det uppskattas

    @Evilkermit Nä då hoppa du på tåget det är helt ok öppet för alla fram till den 20e maj sen kör vi

  • Ah! Jag är med för tusan!

  • Finfint alla som har bestämt sig redan nu för vad för projekt de ska köra kan ju skriva ned det så fyller jag i.

    Jag ska själv köra Vampire Counts.

  • edited 12 maj 2012 17:18

    40k

    Adeptus Custode (Grey knights)

  • Bara några dagar kvar nu till vi startar någon mer som vill vara med ?

    Någon fler som bestämt vad de vill köra

  • Det får bli Grey Knights för mig!

Sign In or Register to comment.