Ylmaharian Field Workshops

edited 20 januari 2008 16:31 in Figurmålning etc

Goddagens alla glada, tänkte att jag skamlöst skulle presentera mina senaste konverteringsprojekt och framföra hur bra jag är. Eller nått sånt. Kommer att fylla på den här tråden allt eftersom projekt startas eller blir klara, och så att folk utanför Umeå får se mina prylar.

Först ut, en nyligen konverterad Basilisk kallad Eva som dock inte har hunnit målas. (Bilderna kan vara lite stora.)

Vänster sida

Höger sida med rep för presenningen

Bakifrån med lastrampen

Och framifrån med förarluckor

Sen har vi också en snabb titt på mitt jaktplan, egentligen bara påbörjat men det ska bli en ersättare för en Lightning var det tänkt.

På bas

Jag kanske ska poängtera också att Ylmahar inte tillhör Imperiet, och byggar det mesta av sina prylar själv (Och stjäl och kopierar en hel del vapen av Imperiet också) vilket är varför de flesta av deras fordon är helt hemmabyggda varianter.

Om jag blir klar med lite mer artilleri kanske mina skyttegravssoldater visar sig på Fanatic, men det återstår att se.

«134

Kommentarer

  • La på grundfärg och grundläggande kamo på vagnen, borde inte vara långt från klar vid det här laget.

    Framifrån vänster

    Samtliga bilder uppe på nätet för tillfället

  • Right, en Basilisk är redo för strid. Snart kommer vi till en Chimera och en Hellhound. Tog lite bilder under en bättre lampa den här gången.

    Vänster

    Snett framifrån

    Bakifrån

    Och höger sida

    Tog dessutom ett självporträtt nyligen som blev photoshoppat av en 'bekant'...

    Snygg Sergeant, eller?

  • Din vagn ser nice ut!

    din seargean blev väldigt farlig måste jag säga :)

  • Jovars, ganska okej, möjligtvis lite lite detaljer. Skulle bara ha haft två till nu.

  • Jag gillar mycket av det du gör och det här är inget undantag! :)

    Jag har dock en fundering och det är kring skarvarna mellan vissa plasticcard-bitar som ser lite för mycket ut som plåtar som lagts dit senare.. Inget stort problem alls. Men jag undrar om det går fixa genom att använda en skulpterningslera som t.ex. Milliput.. som har fördelen att den går smeta med vatten som vanlig lera. Att man tar en milliput klump, smetar ut den över glappet och sen trycker med en kniv eller nåt för att göra skarven mellan plåtar. För att till sist sandpappra ev ojämnheter... Borde inte ta så lång tid. Jag har milliput om du vill försöka. Ett annat alternativ som inte är så svårt är att göra svetsfogar med greenstuff.

  • Brukar fylla i de värsta skarvarna med greenstuff, men det inte någonting jag är särskilt bra på för tillfället. Dock nånting jag borde bli bättre på, och just svetsfogar har jag funderat över hur jag kan göra någorlunda enkelt. Greenstuff går ju där också, men tar tid
  • Tjenare,

    må säga att det var väldigt varierande kvalitet: Vissa saker är assnygga och vissa saknar den där extra touchen och känns lite ihopslängda...

    Tycker do borde rensa upp drybrushningen på vanliga infanteriet efteråt samt att du borde gjort mer detaljer på basilisken (inte ang. målning) t.ex satt mer plåtar eller nitar skulle också fungerat...

    Det viktigaste är detaljerna, det gör helheten :)

    mvh Pilen

  • Jo, kände det när basilisken var helt färdig att det saknades nått. Tänkt göra två till så får se om jag kan korrigera nått.
    Plåtbältet som sitter längs sidorna på överbyggnaden skulle nog ha haft nitar på sig, det ser ändå ut som om det var lagt på i efterhand, och eventuellt att man skulle ha haft en plats för vagnschefen brevid pjäsen.
    Säg gärna till om vilket som är vad, vart jag har träffat rätt och borde fortsätta med.
  • Så här långt har jag tänkt lägga till extra bandplattor, nitar på pansarbältet runt överbyggnaden, antenner, periskop för skytten och kanske föraren, samt eventuellt en hylla för bensindunkar. Vad tror vi om det?
  • Synd att sergeanten var photoshoppad, skulle vara den ultimata generalen, möjligtvis att han skulle ha bolt pistol och chainsword.

    Och dina vagnar, det känns som om det är nån slaggs simpelhet över dom som skriker 'pröva själv'.
    Sen om man skulle pröva skulle man faila horribelt.

    Coola saker som vanligt.
  • Ta för all del och prova själv, jag kan hjälpa till om det behövs. Det är alldeles för få som bygger fordon häromkring.
  • Jag har nog inte samma tålamod och precision som dig.
    Ska dock försöka göra en vagn som ska heta Morgob gitfeasta teefwagon eller liknande.

    Självklart är det ett hemligt project. :D

    Och så har jag ingen kamera så även om jag skulle vilja ha en projectblogg skulle den bli väldigt tråkig utan bilder.
  • Heh, ja jag brukar ju ta med min kamera om du vill fota.
  • Klomster, borde det inte vara Toofwagon? Jag tycker det låter lite bättre.

  • edited 31 januari 2008 16:08
    Nja, orkers tänder heter ju teef.

    Jag vet inte hur mycket du orkar fota alla mina saker. Tar med vagnen när den fått lite mer form.

    Skulle kunna ta med stompan, ganska liten och har bara ett vapen än. Men den är söt.

    Fråga bara DonConcho.
  • Jag håller med Hemlighållaren, wun' toof, lotz a' teef!
  • edited 31 januari 2008 20:53
    Den kommer ha många tänder, därför, teefwagon.

    Jag hittade det här, vem var först!?!???!!!

    http://www.thedragonstears.com/gallery.aspxmember=jon&system=40k&army=mechanised%20vraks%20renegades
  • Meh, irriterande värre.
  • Vad ska du göra åt saken?
  • Har du kontakter i Officio Assassinorum? Annars får vi nog bara ignorera saken, det är trots allt en affär snarare än en enskild person.
  • Right, uppdaterade lite grann åtminstone.

    Lite nya detaljer

    Kaffekopp

    Nu har jag lite andra projekt, så det får nog räcka så.

  • Jag måste säga att Ewa blev bättre med detaljerna... mycket bättre faktiskt. Keep it up!
    Kaffekoppens öra var lite väl stort kanske, men i framtiden finns bara krig trots allt, vem hinner bry sig om kaffekoppsöron...

    Synd på det plagierade namnet, och logon... Du får heta NewtTear, eller PygmyShrew.
  • edited 1 februari 2008 19:19
    Äh, dragons tear är självklart efter vår vän DragonTear.

    Dessutom låter the Dragons tears mysko, vilket inte dragon tear gör, imo.
  • edited 6 februari 2008 23:28

    Fick till slut tag på vettiga rör, och byggde mig en ersättare för Battlecannon. Tycker själv att det blev rätt okej, men ni får väl säga vad ni tycker.

    Ny kanon

    Stal också däcken från en Rysk BTR-80A, men tyckte synd om den och satte på improviserade band istället. Bygger ett diorama runt den just nu.

    Rysk rymdbandare

  • Coola konverteringar och ett nice tema! Lite trist att du inte skulle få ställa upp med dom fordonen på en gw turnering. Där e dem lite kinkiga med att det ska vara gw figurer... Men det ser riktigt nice ut! :-)

  • Rymdbandaren ser ganska tuff ut, såg den live i tisdags.

    Fast imperial guards brukar väl inte ha såna och det är inte ylmaharian dudes som använder den.

    Så lite ofluffig, men who cares.
  • Ska ändå inte ha den som en Ylmahar-vagn, bara ett diorama så detaljerna är inte lika viktiga.

  • Right, då har vi nya uppdateringar. Byggt en motsvarighet till en Vanquisher med en förlängd Hellmaker-kanon. Döpt den här varianten till Mudcrawler (special). Används även som skvadrons-ledning och har döpt vagnschefen till Hordh då han ska vara veteranen i skvadronen. Till skillnad till bilderna jag tog så har jag fyllt i alla hål med putty och greenstuff, så det borde inte synas några skarvar eller lösa plåtar efter målning.

    Framifrån med vridet torn

    Från höger med kråkantenn

    Och från vänster med den långa kanonen

  • Mother of all pipor.

  • Tackar! Rätt stolt över hur mynningsbromsen blev trots att den är enkel.

Sign In or Register to comment.