Hjälp med målning på Darkelves.

edited 16 juni 2012 08:36 in Figurmålning etc

Jag har altid gillat den här armén och skulle vilja måla mina mörkeralver i liknande stil. Är det någon som har en tutorial där det förklaras eller egen erfarenhet ? http://www.coolminiornot.com/230957?browseid=1917887

Kommentarer

  • edited 16 juni 2012 10:58

    Wow! vad snygga de båda två är

    han som gjorde den på warhammer.org skrev längre ner i posten om du inte hade sett det, så är det lite iallafal" The grey is all based on Adeptus Battlegray or Codex Grey, using Codex to highlight the Adeptus and white to highlight the Codex. Very simple and straightforward. Plate Mail and Uniform Grey spray paints are also very much my friends for speeding things up and being just lovely to highlight over!"

    På Coolminiornot : Funderar jag på om han körde space woolf grey- Fenrisian Grey på huden och sedan bara washade den med blå för att sedan highlighta igen, eller om han gick mer grå/vit

    Känner att jag fortfarande för ny för att säga så mycket mer en det.

  • det var två sörjer sry bro :/ cool ide men inte så väl genom fört man bör tänka igenom sina kontraster om man ska göra något sånt där det är tre färger en blå svart och en vit... det blir typ camo man ser ju knappt vad det är för enheter :/ han skulle haft typ nititals vapen och iconer i samma röd orange fast ned tonat på samma sätt så det finns något som bryter av :0

Sign In or Register to comment.