Olympique Lyonesse - Bretonnian Blood Bowl Team

edited 24 mars 2013 06:37 in Figurmålning etc

image

Inspirerad av @hemlighållrens sjukt snygga high elves så är det nu dags för första försöket till konvertering efter att jag tappade motoriken i fingrarna. Målet är att skapa ett Bretonnian Blood Bowl-team med fyra Knights, fyra Men-at-Arms och åtta Peasants. De är ett av de inofficiella lagen som bara finns i house rules

Börjar i liten skala och letade fram ett par bågskyttar som jag fått ärvt någon gång i tiden och experimentera lite med. Fram med avbitaren, green stuff och så lånar jag min dotters play-doh-skulpteringsverktyg. Blev inte så många minuters skulpterande ikväll men det här är det jag hunnit med. Får se vad det blir av killen utan boll. Beror lite på vad jag hittar i bits-boxen.

image

image

Kommentarer

  • Kul med fler projektbloggar!

    Bollen blev riktigt bra, men fingret ser både för långt och för brett ut, men det kanske du har tänkt skära/fila ner när det torkat? Angående killen utan boll tror det är lättare att få honom att se ut som att han måttar ett knytnävsslag mot någon än att han ämnar kasta bollen. Just nu ser det ut som det förstnämnda. Om du hittar en passande bit skulle jag överväga att klippa hela vänsterarmen för att byta den mot en som är mer böjd mot kroppen.

  • Jag hade väl lite samma tanke om killen utan bara en fråga vad man hittar för armar. I värsta fall får man köpa något billigt på fleabay och leka fältskär. Måste ändå få ihop fler bretonnians och bits till projektet. Om någon har tips på lämpliga miniatyrer eller passande bits ni vill bli av med så kan ni höra av er.

    Sen har jag väl alltid haft filosofin att hellre för mycket än för lite, så det ska nog filas en del på både armvecket och fingret.

  • Jag tyckte att ett av de brett-lag som Plasmoid hade bild på på sidan hade okej linjekillar. Vanliga plastlinemen som man karvar mönster i plåtkyrassen på. Linjer, diamanter och annat. Och fula plåthattar. Man kan ju blanda friskt iofs. Äger exakt noll vettiga figurer i bits boxen dock.

  • Fast de plastkillarna har jag ju redan använt till mitt human-lag... =)

  • Mina är målade i Snot Green och lirar i mitt Bretonnia-lag :)

  • Hittade en skotsk kille på e-bay som inte kunde stava till Bretonnia för fem öre. 82 kronor fattigare och tre dagar senare så ligger följande på köksbordet. Mer än tillräckligt för att bygga ett Bretonnianlag.

    bretonnia.png

  • Haha so sweet :D

  • edited 23 mars 2013 07:33

    Blev för fösta kvällen på länge lite pysslande med Olympique Lyonesse (Spoof på Olympique Lyonnais) som laget heter. Har blivit en hel del övertid på jobbet och lite målande av Norselaget "New Kids of The Block" samt lite färgstrippning på ännu ett projekt, Halflinglaget "Best Ham United".

    Fyra Knight är nu både färg och ett vapen kortare samt alla Yeomen och Peasants har fått armar och huvuden superlimmade. Bilder kommer snart.

  • edited 1 juli 2014 22:24

    Blev lite målande härom kvällen, första gången på evigheters evigheter. Tog då tag i att återigen göra lite på mitt Bretonnian-lag som legat i malpåsen. Insåg när jag sätter ihop laget att jag behöver fler bönder.

    Knights who win?

  • kan man få se någon bild på det färdiga laget?

  • Ska nog gå att ordna. Tar en bild när jag kommer hem.

  • Risig mobilkamera i dåligt ljus. Allt för att dölja mina medelmåttiga målarfärdigheter

    Knights Yeomen Peasants Cheerleaders

  • Härligt! Inspirerande att se folk bygga egna BB-lag så här! Nu jädrar ska jag ta itu med mina högalver som mest ligger och latar sig i en låda...

  • Har letat efter min bild på mina Bretts. Har typ samma knights som Mårten men gamla Humans som Yeomen och 3rd Ed plasthumans som Bönder.

    Fick en idé om en liga med bara de högst inofficiella lagen (som finns i en StockBowl-länk någonstans på SweBBA-forumet) för att se vilket som är bäst ...

  • Lite mer prestigelöst med de som inte får vara med i stora ligan. Blev just sugen på att skaffa mig ett chaos halfling-lag :)

  • Jag har precis satt igång med ett brett lag med Thralls som peasants. Dina ser ju underbara ut, Mårtahn

  • edited 14 september 2014 18:30

    Mankans Bretts

    Enda bilden jag har. #16 längst till höger är en alternativ Ogre för jag har tre catchers också till killarna så de kan liras som Human också. Om någon vill ge bort en plastcatcher så laget blir fullt: ja tack...

  • Med alla dessa lag borde vi utnämna DOUBT VI till Battle for Brettonia tillsammans :P

  • Eller en "Human League" med endast mänskliga spelare. Humans utan ogre, amazons, norse utan Ulfwerners och troll, bretonnians, chaos pact med bara marauders.

Sign In or Register to comment.