Några bilder av mina 9th Dnepir

edited 12 februari 2008 12:27 in Figurmålning etc

Lite bilder ifrån min typ 3000 poängs arme av villket ungefär 50% är målat. Jag planerar att få färdigt två tusen poäng till Fantasia Fanatic turnerigen.

Chimera

Ogryn

Lascannon team

Gardister med en officer

Kommentarer

  • Jag tycker ditt lascannon team ser mer ut som ett missile launcher team. Varför måste det vara en lascannon?

  • edited 12 februari 2008 12:47

    Riktigt snyggt! Men jag håller med Nilsson om raketen. Ser definitivt inte ut som en lascannon. Älskar den ryskinspirerade guarden!

  • Jag tycker ditt lascannon team ser mer ut som ett missile launcher team. Varför måste det vara en lascannon?

    För att missile launcher reglerna påminner för mig mer om vapen av typen RPG-7 eller kanske mer korrekt RPG-27 dvs en Rocket Propelled Grenade som är både effektiv emot fordon och personal.

    Då jag inte tycker om hela lascannon konceptet så det närmaste jag kan komma på som påminner mig om den effekten förutom de klassiska anti tank kanonerna ifrån andra världskriget så är det vapen system som KORNET-E eller MALYUTKA-2 som jag valde att basera mina på.

    Temat för den här armén är modernt så bytta ut hjul dragna kanoner emot missiler tycker i alla fall jag moderniserar hela bilden av Imeprial guard.

  • Hmmm. Skulle säga att det bryter en hel del mot wysiwyg! Ser riktigt coolt ut och det är snygga konverteringar, och snyggt målat. Men om du inte gillar Lascannon konceptet så tycks det för mig som att du valt fel armé! Vad tycker du om alla lasguns då? Laserguidade raketsystem finns helt enkelt inte i 40K. Inte för imperiets trupper iaf. Tau är väl de som är närmast?

  • edited 12 februari 2008 13:51
    Tja, gardet har ju faktiskt manticores vars missiler är laserstyrda och deathstrikes samt hunterkillers (antingen laser eller värmesökande typ), sedan är ju det så enorm skillnad mellan världar så det är svårt att säga att någon inte koncentrerat sig på rakteter och missiler. Jag håller dock med Solnamarine och Nilssonharhund... det ser mer ut som missile launchers, men jag skulle godta dem som lascannons.

    Att jämföra lasguns(assault-/battlerifles) och lascannons representerade av missiler är väl inte riktigt samma sak?
  • Som du kanske ser så har jag gjort om lasgunsens till autoguns.

    Tycker att hela wysiwyg grejen är fjantig så länge som man förklarar vad som representerar vad och är konsekvent med vad som är vad.

  • Tänkte inte på manticores... Visste inte att IG kunde ha Autoguns? Tycker absolut wysiwyg är grymt relevant och inte fjantig. I ett friendly game spelar det ingen roll men på en turnering är det viktigt! Det finns en anledning till att Grand tournaments och andra större turneringar har wysiwyg-regeln.

  • Du kan ju fortsätta spela med ditt målsökande-missil-fluff även om du väljer att spela dem som regeltekniska missile launchers. Det ger mindre förvirring utan någon större förlust.

  • En fundering bara? Om den ena raketen är en lascannon, vad är det då du har på din Chimera? Den ser exakt likadan ut?

  • I ett friendly game spelar det ingen roll men på en turnering är det viktigt!

    Det är en grej om man gör en ny typ av vapen och kör det som något annat men inte gör klart vad det är men så länge man är noggrann med att förklara vad som är vad så spelar det ingen roll.

    Du kan ju fortsätta spela med ditt målsökande-missil-fluff även om du väljer att spela dem som regeltekniska missile launchers. Det ger mindre förvirring utan någon större förlust.

    Skulle leda till mer förvirring då jag har missile launchers i mina squads som inte ser ut sådär. Sen att som jag sa i en tidigare post att missile launcher reglerna påminner mer om RPGs än missile launchers medans lascannon reglerna är en bra standin för MALYUTKA-2 system då båda är antitank vapen med riktad sprängverkan för att förstöra stridsvagnar.

    En fundering bara? Om den ena raketen är en lascannon, vad är det då du har på din Chimera? Den ser exakt likadan ut?

    För att MALYUTKA-2 sattets tidigare på BMPs och andra lätta fordon men då den var tråd styrd med hjälp av en kille i tornet med joystick och inte särskilt bra synfält så var den betydligt sämre på att slå ut pansar än sin markburna broder. Det är min bakgrunds mässiga förklaring min spelmässiga förklaring är ”Alla chimeror har hunterkillers”

  • Skulle leda till mer förvirring då jag har missile launchers i mina squads som inte ser ut sådär.

    I så fall är det lugnt för min del. Då är det tydligt att vanliga missiler är "äkta" medan de konstiga är lascannons.

  • I så fall är det lugnt för min del. Då är det tydligt att vanliga missiler är "äkta" medan de konstiga är lascannons.

    Ja eller hunter killermissiles ;-)

  • Vad har du gjort power-fisten på den ashårda sergeanten av? Mycket bra jobbat iallafall. Det blir nog grymt. Hoppas du tar den till fanatic också!
    Nu förstår jag också varför ALLA boltguns och boltpistols i FUSKs bitbox saknar magasin :)

  • Powerfisten är i grund en plast ogre hand som jag sen har applicerat green stuff på.

  • *Kollar vad som skrivits i lascannon länken*
    *Kollar på chimeran*

    Får chimeras ha multi-laser med co-axial "lascannon"

    :p
  • nej, men det är en heavy stubber.
Denna tråd är stängd.