SM konverteringar, nån som har några ideér?

edited 18 februari 2008 21:17 in Figurmålning etc
nån som har några ideér på lätta konverteringar men endå häftiga, vi pratar exempelvis: "gets-hot-konverteringen". Nån som har lite trevliga ideér? Mest intresserad av det som gäller marin-gubbar, men vet ni någon annan häftig konvertering eller nått så bara släng ut eran idé!

Kommentarer

  • Jag gillar att konvertera fram egna Chaplains, men det kanske inte räknas?

  • Är mest intresserad av konverteringar till vanliga mariner, snygg poses osv. Så att dem blir lite individuella :)
  • Min nästa tactical squad skall göras med assaultmarine ben, ser alltså ut som att de springer. Sen skall jag nog ge alla sikten på deras bolters...

  • Chaos Warrior huvuden är ju grymma grejor...

  • edited 20 februari 2008 02:27

    ganska kul att ge assault marines vanliga ben så dom ser ut som att dom är i närstrid och inte springer/hoppar... och då använda springande ben till tac-marines som Solnamarine sa....

    Sen kan du göra så att missile launchern skjuter, elkastaren har lite eld i mynningen.... nån marine som tittar på auspex... en squad som slåss i närstrid (kniven/bajonett/hth/skjuta på nära avstånd osv)...

    Marines som laddar om är coolt också... bara kapa armen lite och vrida till den och kapa bort magasinet...

    Jag har en sergant som har slut på ammon i boltern och drar därför boltpistolen :)

    mvh pilen

  • Jag tycker att det är snyggt när marines håller boltern i enbart sin vänstra, öppna, hand och t. ex. en bolt pistol i höger.

    Med 2nd ed marines kunde man kapa av den öppna handen, rotera den 180 grader så att handflatan är neråt och ha den vilandes på ovansidan av boltern. Det tycker jag var rätt snyggt och dessutom kan man ju göra så att marinen ser ut att skjuta och därför håller nere sitt vapen. Det BORDE gå att göra med dagens marines också, men de har ju lite (läs: mycket) bättre skulpterade händer så de kanske behöver lite mer jobb för att ha den posen.

    Marines med bart huvud kan det vara en idé att ge en hjälm som hänger vid sidan. Kom bara ihåg att kapa av den rundade delen på undersidan av hjälmen. Det är inte särskilt hett att lämna kvar den.

    På chaos marines kan det se riktigt snyggt ut att helt enkelt skära bort "bollarna" från backpacks och antingen limma dit dem i helt andra vinklar än tidigare, placera dem på andra ställen eller helt enkelt strunta i dem. I det sistnämnda fallet kan man få en jävligt strippad känsla som kan se rätt rå och primitiv ut. Det kan nog funka på en del lojala SM chapters också.
  • På CSM brukar jag klippa bort "armarna" på backpacken och limma tillbaka "bollarna" så att de ser mer ut som lojalisternas. Det kan bli intressanta ovanliga backpacks av dem.
    Jag gillar att ge mina marines bolter, boltpistol, (gärna en kniv) och granater. Täcka dem med gear tycker jag är skoj :)

  • Modelera alla så att dom dör... Ärofullt förståss. Typ last stand.

    Döda, fast det skulle passa bättre med guardsmen.

Sign In or Register to comment.