Militarum Tempestus

Hej tänkte att nu efter Fantasia Fanatic så skulle mina Scions få lite kärlek. Sitter och knåpar på en 1200p lista med astra som allierade. Jag utgår från landformationen från boken om någon undrar varför jag använder en Commissar och inte 2 Command squads. Har inte testat listan då jag behöver köpa in lite delar men direkt så kan jag se ett problem med att enheterna är så små. Funderingen finns på att skippa allies och i stället göra enheterna lite större. Det formationen gör är att när en enhet kliver ut ur en Taurox så får blir vapnen twin linked och får pinningregeln. Detta gör att jag inte behöver lägga order på det utan kan istället göra så att min command squad med sina plasmavapen även rerollar to wound. Eller ge en enhet rending eller sniper på sina vapen.

Militarum Tempestus: Codex (2014) (895pts)

HQ (300pts)

  • Commissar (40pts)

Close Combat Weapon, Commissar, Flak Armour, Plasma Pistol

  • Militarum Tempestus Command Squad (260pts)

4x Tempestus Scion w/ Plasma Gun

  • Tempestor Prime

Close Combat Weapon, Hot-shot Laspistol, Warlord

  • Taurox Prime

Camo Netting, Taurox Missile Launcher, Twin-linked Autocannon

Troops (595pts)

  • Militarum Tempestus Scions (205pts)

2x Tempestus Scion, 2x Tempestus Scion w/ Plasma Gun 1x * Tempestor w/ Close Combat Weapon, Hot-shot Laspistol

  • Taurox Prime

Camo Netting, Twin-linked Hot-shot Volley Gun, Twin-linked Taurox Gatling Cannon

  • Militarum Tempestus Scions (205pts)

2x Tempestus Scion, 2x Tempestus Scion w/ Plasma Gun 1x Tempestor w/Close Combat Weapon, Hot-shot Laspistol

  • Taurox Prime

Camo Netting, Twin-linked Hot-shot Volley Gun, Twin-linked Taurox Gatling Cannon

  • Militarum Tempestus Scions (185pts)

2x Tempestus Scion, 2x Tempestus Scion w/ Meltagun 1x Tempestor w/ Close Combat Weapon, Hot-shot Laspistol

  • Taurox Prime

Camo Netting, Taurox Battle Cannon, Twin-linked Autocannon

Astra Militarum: Codex (2014) (305pts)

HQ (70pts)

  • Lord Commissar (70pts)

Bolt Pistol, Close Combat Weapon, Flak Armour, Melta Bombs

Troops (170pts)

  • Veterans (170pts)

Grenadiers, 6x Veteran w/ Lasgun, 3x Veteran w/ Meltagun

  • Chimera

Heavy Bolter, Multi-laser

  • Veteran Sergeant

Close Combat Weapon, Laspistol

Heavy Support (65pts)

  • Wyvern Battery (65pts)
Sign In or Register to comment.