Dvärgsmedjan

edited 17 mars 2008 23:37 in Figurmålning etc

Jag köpte army boxen i juni/juli ´07 och har till och från slentrianprovat mig fram i färgschemsdjungeln sen dess. Nu hittade jag till sist ett, som är i princip identiskt med mitt allra första försök. Den stora skillnaden ligger i färgen på baserna och att sköldarna inte är röda längre.. suck.. (jag satsade på blå istället, för att få lite finsk sisu och hedra det genetiska arvet. Det blir förstås röda flaggor till också ;) )

WIP Army list är postad på korrekt plats här på stridshammaren, kolla in den och ge kritik förresten.

Nåväl, här kommer några bilder på mina 15 första warriors. Hantverkartema, som sagt. Nu är det bara command groupen och 2 vanliga dvärgar kvar tills jag kan ge mig på en Organ Gun.

15 dwarf warriors

4 dwarf warriors

dwarf warrior unit filler

Kommentarer

  • Ser rätt okej ut, ganska skulle ha haft fler närbilder? Killarna med skottkärran och pipan är riktigt sköna!
  • Jo jag insåg ju det själv när jag lade upp dem, att jag borde tagit närbilder på vanliga boyz också. Men nåja, det kanske kommer.

  • edited 18 mars 2008 01:32

    Slänger upp några närbilder på gossarna också. Det är mystiskt det där att man inte ser hur bilder ser ut förrän de är visade åt någon annan. De här blev dock också lite mörka, tyvärr. Men förhoppningsvis så kan folk fantisera lite grann. (Att det är skillnad på guld och silver till exempel)

    Nåja, vidare till bilderna:

    warrior

    Jag gillar att hammaren blev rätt realistisk. Den ser använd ut, som ett verktyg ska vara.

    warrior

    En till med hammare från samma empiresprue.

    warrior

    Den här rackaren fick en ett ansiktsskydd, som inte av en slump liknar en svetsmask.. (usch vad foton förtydligar missarna på modeller. Jag måste verkligen måla om håret på den här figuren.)

    warrior

    Verktyg och greenstuffat läderförkläde. På tal om det så har många av gossarna fått snygga armbågsförstärkningar i läder. Också bra att ha i verkstan.

    warrior

    Ölsejdel och en grov läderhandske är den här killen begåvad med.

  • Jag tyckte dom blev j*vligt schyssta, speciellt att saker (som du påpekade själv) ser använda ut.
  • edited 18 mars 2008 07:41
    Väldigt välgjorda! Älskar hur det blev med Empire-hammarna! Synd att inte de vanliga dvärgarna har sådana armar. Riktigt fint. Nu blev jag sugen på att börja arbeta på min egen storlåda med dvärgar!

    Hur har du gjort baserna?
  • Riktigt bra! Ska bli en ära att mosa dem i framtiden :)

    Något som du kanske vill överväga är svarta baskanter. Jag tror att det skulle bli en bra kontrast mot själva modellerna... (som är assnygga).

  • Tack för responsen gott folk. Och mosning kommer dom förhoppningsvis att stå till hands för till hösten, om inte 40k orks och livet i stort sätter käppar i deras hjul.

    Baserna är helt enkelt målade scorched brown, och sedan drybrushade med först khemri brown och sedan codex grey eller adeptus battlegray. Men jag ska absolut fundera på svarta kanter också, du kan ha en poäng där.

Sign In or Register to comment.