Hur är det möjligt?!

edited 4 september 2008 21:23 in Figurmålning etc

Det här är typ det galnaste jag sett!

Terminator

Hur har han burit sig åt?

Kommentarer

  • meeen rutorna är ju inte lika stora! :)
  • Han gjorde en bra deal den där snubben. Han köpte en terminator för inte ens två tjugor och sålde den för 162 dollar. ;)
  • Jag tror inte timlönen blir så märkvärdigt hög. Hur lång tid kan det ta att kakla en terminator, tro?

  • edited 5 september 2008 11:09

    Det är en sjukt cool idé! :) Jag hade aldrig tänkt på det själv.

    Hur han gjorde mönstret? han grundade i blått. Spädde ut färgen litegrann använde en tunn och bra pensel. Sedan med stadig hand drog han upp mönstret och försökte hålla linjerna lika långt ifrån varandra (stabilisera händerna mot varandra och sätt figuren på nåt att hålla i som en upponedvänd färgburk med häftmassa). Efter det var klart glazade han antagligen med en mörkare blå färg för att även få skuggor på rutmönstret. Asurmen washen skulle t.ex. funka. Det är faktiskt inte lika svårt som det ser ut. Det är inte särskilt hög kontrast mellan det mörka och det ljusa vilket gör det lite enklare också eftersom alla misstag lätt går att fixa med grundfärgen. Det är iaf. hur jag skulle gjort.

    Hur han kom på idén vill jag nästan helst veta. Den är så unik! :)

  • Jag vet, han blankspraylackade figuren, kolla på basen..

    Det är egentligen ett vanligt paintjob, men sprayen förbättrar det..
  • @Income: Du menar att han använde rutig sprayfärg?

  • Man har väl sett schackfärgen på TV...

  • Heh här ser man att smaken är som den berömda. Jag tycker den är skitful. Alltså grymt bra målad, men ful.

  • Jo som på julafton. =)
  • används mkt inom airbrushning men i lite större skala, fick en bra idee till en templarcrusiader ;D

    ska se om det går.
  • What now?
    Menar du att man kan airbrusha linjer? Kung!
  • jaja klart det går, men den som lever får se ;)
    och airbrushfärgerna som används är iprincip utbalndade och finpartikliga färger som has till figurer. Så ska inhandla en landraider när jag har råd.

    det finns nämligen transparenta färger till airbrushen också, ju mer färg man lägger ju starkare blir det och underfärger lyser igenom. ska se om ja kan hitta på någe.
  • så om du lägger vit grund, och sprayar med trans, så får du lite wash aktigt
  • edited 26 september 2008 12:28
    man kan tex använda stensciler. köper ett väldigt finmaskigt hönsnät eller liknande.
    Sprayar crusaidern vit.
    lägger ut stencilen över valt mål på tanken.
    då får du ett vitt runtmönster kvar.
    drar enkla linjer med transparent mörkblå.
    Så att där linjerna möts är det ljusare.
    kan bli nice, fast så klart så måste man gå lös med lite pensel efteråt men tror att det kan bli ett skönt tema på tanksen.
  • Testa, fota, publicera!

  • edited 27 september 2008 00:39

    Allt är definitivt enklare om man har nått att gå efter. Stenciler finns att köpa för airbrush till modellflygplan osv. om man inte vill göra själv. Det roligaste för oss kanske är stenciler till siffror och bokstäver som gör att de blir så där datamässigt exakta. Annars om man vill ha nåt specifikt mönster kan man även göra och skriva ut transfers på speciellt transfer papper. Som dom t.ex. gjorde på Marneus Calgar Land Raidern. Lättare på platta ytor dock men det gäller ju även för att använda stenciler och airbrush.

Sign In or Register to comment.